واکنش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به استعفای جمعی رؤسای بیمارستان‌های آمل:

در تصمیم های مدیریتی در شرایط موجود نباید دخالت کرد

ساری (پانا) - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص حواشی تغییر مدیریت شبکه بهداشت و درمان آمل توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

شب گذشته فاطمه مرشد اسکی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، دکتر شهرام کاشانی رئیس بیمارستان ۱۷ شهریور، دکتر ناصر قدرنژاد رئیس بیمارستان امام رضا (ع)، دکتر علیرضا کرد رئیس بیمارستان امام علی (ع) و دکتر اسماعیل محمدی رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان آمل به صورت جمعی نامه‌ استعفا نوشتند که در آن به برکناری دکتر فرامرز اکبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل اعتراض داشتند.

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز گذشته در حکمی فرامرز اکبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل را برکنار و همزمان دکتر احمدعلی رمضانی را به سمت سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان آمل منصوب کرد.

مستعفیان تغییر ناگهانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل را عامل ایجاد «فضایی از یأس و ناامیدی در حوزه مدیریتی بهداشت و درمان شهرستان» اعلام کردند که «مطمئنا آسیب آن به بدنه جامعه بهداشت و درمان جدی خواهد بود.»

در این استعفانامه آمده است که «با عنایت به نارضایتی جامعه پزشکی آمل اعم از بخش خصوصی و دولتی نسبت به این تغییر و نیز عدم وجود بستر مناسب جهت فعالیت مؤثر» ... نسبت به ابقای فرامرز اکبری در سمت پیشین خود اقدام شود.

تصمیم به تغییر با هدف پیگیری جدی‌تر برنامه‌های مورد نظر بوده است

سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در خصوص تغییر در مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، اعلام کرد این تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اجرای دقیق‌تر برنامه های مقابله با کرونا، خروج از شرایط قرمز و پیگیری جدی‌تر برنامه های مورد نظر بوده است.

او گفت: «رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آقای دکتر اکبری، ریاست یکی از بیمارستان های شهرستان آمل را پیشنهاد دادند که وی از پذیرش آن خودداری کرد.»

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در واکنش به نامه استعفای روسای بیمارستان های آمل گفت: «مازندران مانند سایر نقاط کشور اکنون در شرایط جنگ سلامت قرار دارد، هرگونه سرپیچی از دستورهای فرمانده ستاد و ترک پست ها موجب تضعیف روحیه کادر بهداشتی درمانی که به سختی در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و ایجاد فشارهای روانی و آسیب هایی جبران ناپذیر بر آحاد جامعه خواهد شد که نه مردم شریف آمل این کوتاهی و اهمال کاری را بر می تابند و نه نظام اداری. البته تاکنون هیچ یک از روسای بیمارستان های شهرستان آمل استعفای خود را ارائه نداده اند و اصلا امیدوارم این موضوع تنها شایعه‌ای باشد. زیرا به طور قطع روسای بیمارستان ها با حدود وظایف خود آشنایند و می‌دانند که در تصمیم‌های مدیریتی، آن هم در شرایط موجود که به نوعی سرکشی از فرماندهی ستاد جنگ سلامت و تخطی از مسئولیت محسوب می‌شود، مداخله نباید کرد.»

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: «شهرستان آمل بیش از هر نقطه دیگری در مازندران به آرامش در فضای بهداشتی و درمانی نیازمند است و همه باید به دور از هرگونه خودخواهی برای شکست بیماری کووید ۱۹ دست به دست هم بدهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار