در گفت‌وگو با پانا

عنایت‌الله آتشی: نباید نگران عملکرد تیم ملی بسکتبال بود؛ مقابل سوریه باید قدرت بیشتری از دیدار با عربستان داشت

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران معتقد است شیوع کرونا باعث شده همه تیم‌های آسیایی شرایط یکسانی داشته باشند و به همین علت نباید نگران وضعیت تیم ملی در انتخابی کاپ آسیا بود.

کد مطلب: ۱۱۴۲۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی بسکتبال ایران باید در ادامه دیدارهای انتخابی کاپ آسیا امروز کار خود را با دیدار مقابل تیم ملی بسکتبال عربستان آغاز کند. عنایت‌الله آتشی در گفت‌وگو با پانا درباره مسابقات انتخابی بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۱ گفت: رقابت‌های کاپ آسیا در مرحله مقدماتی با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود که در چهار گروه تیمی شرکت‌کنندگان تقسیم می‌شوند. با توجه به شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورهای دنیا به وجود آورده من فکر می‌کنم تمام تیم‌ها شرایط یکسانی دارند. آنها مدتی از تمرینات به دور بودند، به همین خاطر نباید نگران عملکرد تیم ملی بسکتبال کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: بازی‌ها در هر پنجره برگزار می‌شود و از گروه دو تیم انتخاب می‌شوند. حضور در این رقابت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بود و حتی با توجه به شرایط فعلی شرکت‌کنندگان در این مسابقه شرکت کردند. امیدوارم که تیم ملی کشورمان بتواند در این مسابقات عملکرد قابل قبولی داشته باشد، هر چند که آنها مسابقه تدارکاتی نداشته‌اند، اما نکته قابل توجه این است که همه تیم‌ها شرایط یکسانی دارند و از این بابت نباید ابراز نگرانی کنیم.

کارشناس بسکتبال کشورمان در مورد حریفان ایران در مسابقات کاپ آسیا گفت: تیم ملی ایران در اولین دیدار با عربستان بازی می‌کند. ملی‌پوشان در یک گروه با تیم‌های قطر، سوریه و عربستان هم گروه هستند. اگرچه آنها بازی‌های تدارکاتی نداشتند، اما همانطور که گفتم نباید خیلی نگران باشیم. ضمن اینکه تیم عربستان در گذشته خیلی قدرتمند بوده و از سال ۹۱ به این طرف کمی ضعیف شده است، البته مسابقات لیگ را برگزار می‌کنند، اما همان‌طور که گفتم در گذشته قدرتمند بودند، با این حال اعتقاد دارم که ملی‌پوشان باید مقابل سوریه نسبت به عربستان قدرتمندتر بازی کنند.

آتشی در پاسخ به این سؤال که نبود حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی چقدر عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد، عنوان کرد: این دو بازیکن از چهره‌های شناخته شده بسکتبال هستند، اما بازیکنان دیگر هم شرایط خوبی دارند و نباید این موضوع را خیلی بزرگ جلوه بدهیم.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند تیم ایران کار راحتی پیش رو دارد اظهار کرد: من از چنین اعتقادی ندارم به نظر من هیچ تیمی در هیچ رده باشگاهی و تیمی را نباید دست کم گرفت. به هر حال همه تیم‌ها برای رقابت و پیروزی می‌آیند و با توجه به داشته‌های خود تلاش می‌کنند. در حال حاضر شرایط شیوع ویروس کرونا برای همه کشورها به یک صورت بوده و آنها مدت‌ها در تمرین و اردوها حضور نداشته‌اند.

وی در پایان گفت: من امیدوارم که بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند و مصمم به میدان بیایند. با توجه به چند جلسه تمرین که قبل از برگزاری مسابقات داشتند با آمادگی نسبی به میدان خواهند آمد. امیدوارم که در نهایت شرایط به سود تیم ملی بسکتبال پیش برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار