مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

توسعه مدارس آموزش از راه دور الکترونیکی، در اولویت است

تهران(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آستانه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور گفت اولویت ما اجرای برنامه طرح توسعه مدارس آموزش از راه دور الکترونیکی در سطح شهرستان‌های استان تهران است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مدارس آموزش از راه دور الکترونیکی، در اولویت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو ضمن تبریک فرا رسیدن ششم آذرماه سالروز تأسیس مدارس «آموزش از راه دور» گفت: در عصر حاضر، آموزش و پرورش با الهام گرفتن از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد فرادستی، رسالت تحقق عدالت آموزشی از طریق بهره مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین را برعهده دارد و در این راستا آموزش از راه دور ظرفیتی، برای تحقق اهداف والای کسب علم و فضیلت و زمینه‌ساز بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش به شمار می‌رود. این مدارس طی سال‌های اخیر با شعار «آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه» در جهت فرصت‌های برابر یادگیری، ضمن بهبود وضعیت پوشش و دسترسی آموزشی در رفع محرومیت‌های تحصیلی و ایجاد شوق یادگیری، گام‌های موثری برداشته‌اند.

او گفت: اولویت ما اجرای برنامه طرح توسعه مدارس آموزش از راه دور الکترونیکی در سطح استان جهت افزایش ضریب پوشش تحصیلی دانش‌آموزان است.

صیدلو در ادامه با بیان اینکه رسالت اصلی ما این است که اجازه ندهیم حتی یک دانش‌آموز در هر جا، به هر دلیلی از تحصیل باز بماند، تاکید کرد: طرح آشتی با آموزش (آبا) به منظور تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری به کمک مدارس آموزش از راه دور و خیرین این طرح در سطح استان به اجرا در خواهد آمد تا دانش‌آموزان لازم التعلیمی که به هر دلیل علی‌الخصوص نبودن امکانات نتوانسته‌اند در فرآیند آموزش قرار بگیرند و از تحصیل جامانده‌اند را به چرخه آموزش وارد کنیم.

این مقام مسئول استقرار نظام برنامه‌ریزی در این مدارس، نظارت دقیق و مستمر را مهمترین راهبرد آموزش و پرورش برای سلامت کار این مدارس برشمرد و تصریح کرد: امید است موسسان این مدارس با همراهی مدیران و معلمان گرانقدر، برای اعتلای آرمان‌های نظام تعلیم و تربیت اسلامی به ویژه عدالت آموزشی و شیوه‌های نوین آموزشی، فردایی روشن را برای مشتاقان علم وادب ترسیم کنند و مسئولان آموزش و پرورش نیز فرصت همراهی و همکاری شایسته‌ای برای خدمات‌رسانی مطلوب به دانش‌آموزان عزیز فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار