مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

برگزاری وبینار آموزشی کانون یاریگران، جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر در ملارد

ملارد(پانا)- بهبود و ارتقاءمهارت های زندگی در دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار آموزشی کانون یاریگران، جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر در ملارد

یکی از اهداف کانون یاریگران زندگی ارتقاء مهارت‌های اجتماعی در دانش‌آموزان است. در این برنامه کوشش بر این است که با تشکیل و شبکه‌سازی همیاریهای دانش‌آموزان و ذینفعان مدرسه و محله، همچنین با توانمندسازی آنها در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در بعد تقویت مهارت‌های اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان، زمینه‌ای فراهم شود که آنها به همراه والدین، مدرسه و ذینفعان محلی تمامی فرآیند شناسایی رفتارهای پرخطر دانش آموزان تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه، طراحی، حمایت‌جویی، اجرا و مستندسازی پروژه‌های کوچک مدرسه را، خود برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.
از این رو طیب رضایی‌فر مدیر آموزش و پرورش ملارد از تلاش کارشناسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برگزاری وبینار آموزشی خبر داد.

رضایی‌فر در تشریح این خبر گفت: شیوه اجرای پروژه‌های کوچک دانش‌آموزی، ترسیم درخت مشکلات، درخت راهکارها و نقشه خطرپذیری مدرسه راه، به مدیران مجری طرح، دانش‌آموزان و اولیاء عضو در این طرح آموزش داده شد.

رضایی‌فر افزود: این طرح با ارتقای مهارت‌های خودکنترلی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان به همراه جلب مشارکت و مداخله موثر اولیاء و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی، بیش از گذشته زمینه ارتقای عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر در مدارس را فراهم خواهد کرد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار