شفیع پور: ترمیم پست های اداره سوادآموزی باید مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی در منطقه9 با حضور معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه9 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور: ترمیم پست های اداره سوادآموزی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 9، جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با حضور سیدمیررضا شفیع پور، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش تهران، محسنی نسب، مدیر آموزش و پرورش منطقه9 به همراه انصاری فر، رئیس اداره سنجش و ارزیابی، میلانی، رئیس اداره ساماندهی آموزش های داوطلبانه و اعضای شورای معاونین و رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه 9 در اتاق شورای آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

در این جلسه محسنی نسب پس از عرض تسلیت به خانواده های داغدار کرونا و نیز به مناسبت درگذشت حجت الاسلام راستگو، ضمن خیرمقدم به مدعوین صحبت های خود را با اشاره به حدیث امام علی(ع) که فرمودند: "فرصت ها را دریابید پیش از آنکه آن‌ها را از دست بدهید" آغاز کرد.

مدیرآموزش و پرورش منطقه 9 در ادامه صحبت هایش گفت محدوده جغرافیائی آموزش و پرورش منطقه 9 به لحاظ وسعت جزء مناطق وسیع شهر تهران است و با وجود اینکه سالهاست منتظر ریشه کنی بیسوادی در کشور هستیم و تلاشهای زیادی هم در این زمینه صورت گرفته است، اما به دلایل مختلف از جمله عدم تمایل افراد بیسواد به سوادآموزی و افزوده شدن کودکان بازمانده از تحصیل به این افراد و...این امر هنوز محقق نشده است.

در ادامه این جلسه شفیع پور، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تا سال 1357 و پیروزی انقلاب فقط حدود 47.5 درصد از مردم ایران باسواد بودند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بالاخص در زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدامات بسیار خوبی در زمینه افزایش سطح سواد مردم صورت گرفت که از جمله این اقدامات افزایش تعداد دانش آموزان در دهه 60 از تعداد 10 میلیون نفربه 18 میلیون نفر و افزایش بودجه آموزش و پرورش به 20 درصد کل بودجه کشور بود و با توجه به اقدامات انجام شده در طول 42 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خوشبختانه آمار بیسوادی در کشور به کمتر از 5 درصد رسیده است.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: به حمدالله آمار بیسوادان بازه سنی 10 تا 49 سال در شهر تهران، به کمتر از 1 درصد رسیده است که این آمار به لحاظ عملکردی نشاندهنده انجام گرفتن اقدامات بسیار خوبی در ریشه کنی بیسوادی است و از طرفی پیداکردن این درصد بسیار کم درمیان جمعیت 9 میلیون نفری شهر تهران کار دشواری است.

شفیع پور در بخش پایانی صحبت هایش به بیان راهکارها و برنامه های مدون و پیشنهادی در جهت جذب سوادآموزان و کاهش بیسوادی پرداخت و گفت: تشکیل مستمر شورای پشتیبانی منطقه با مشارکت تمام نهادهای ذیربط، برگزاری مداوم جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی و تشکیل دو ماهانه ستاد امتحانات از جمله اقامات موثر در بهبود کیفیت سواد آموزی منطقه است.

شفیع پور با اشاره به ترمیم پست های اداره سوادآموزی و پرکردن پست های خالی این اداره، افزود: القای شعار مدرسه محوری برای اولیای بیسواد و کمک گرفتن از مدیران در جهت جذب اولیای بیسواد و همچنین نگاه فراسازمانی و انسانی به مسئله سوادآموزی با تاکید بر این نکته که ارتیاط تنگاتنگی بین وقوع جرم و بیسوادی،فقر و حتی تصادفات رانندگی و بیسوادی وجود دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. درواقع بیسوادی می تواند مسبب این مشکلات در جامعه شود. ازاین رو تدوین برنامه عمل مراکز یادگیری محلی مهم است.

وی در پایان بر حضور رئیس اداره نهضت سوادآموزی درجلسات شورای معاونین و تخصیص بخشی از امتیاز ارزشیابی مدیران به اداره نهضت سوادآموزی و کمک گرفتن ازسرگروه های آموزشی در جهت تولید محتوای مناسب تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار