تبادل یک جاسوس صهیونیستی با سه تاجر ایرانی

تهران (پانا) - یک فعال اقتصادی و دو شهروند ایرانی که به اتهامات واهی در خارج از کشور بازداشت شده بودند، با یک جاسوس دو تابعیتی که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، تبادل و آزاد شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تبادل یک جاسوس صهیونیستی با سه تاجر ایرانی

به گزارش ایرنا، دوره آموزش اختصاصی «کایلی مور گیلبرت» تبعه استرالیا - انگلیس و جاسوس رژیم صهیونیستی برای ماموریت ایران دو سال زمان برد و او در این مدت کاملا به زبان فارسی مسلط می‌شود.

کایلی که به لحاظ تئوری، آمادگی لازم جهت اقدامات اطلاعاتی در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران را پیدا کرده، با استفاده از پوشش پژوهشی و دانشگاهی، با ایجاد یک فرصت مطالعاتی برای شرکت در دانشگاه ادیان و مذاهب، به ایران می‌آید.

در سفر اول وی به ایران، دست به هیچ اقدامی نمی‌زند و پس از مدت کوتاهی از کشور خارج می‌شود. در سفر دوم، به توصیه سرویس رژیم صهیونیستی در ایام محرم وارد ایران می‌شود.

کایلی با حضور در شهرهای مختلف که در راستای مأموریتش بود، اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌ کند. او که از اشراف اطلاعاتی ایران بر خود بی اطلاع است به منظور عادی سازی حضور خود در ایران به اماکن مذهبی، هیئت ها و اماکن توریستی می‌رود تا کسی نسبت به این سفر شک نکند.

اینبار کایلی برای ارتباط گیری با برخی شخصیت‌ها و اهداف، اقدام و سعی می‌کند به اطلاعات اقتصادی و نظامی ایران و جبهه مقاومت دست پیدا کند، که مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفته دستگیر می‌شود.

وی پس از طی مراحل قانونی و قضایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی به ۱۰ سال حبس محکوم شد و پس از ۲ سال از محکومیت خود، در نهایت نظام جمهوری اسلامی تصمیم می‌گیرد وی را با سه فعال اقتصادی ایرانی که به قصد دور زدن تحریم بازداشت شده بودند تبادل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار