مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد: از هر سه زن و دختر، یک نفردر جهان خشونت را تجربه می‌کند

تهران (پانا) - مدیراجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در بیانیه خود به مناسبت روز بین المللی امحای خشونت علیه زنان، 25 نوامبر 2020 برابر با 5آذر 1399 گفت که همچنان به گونه ای حیرت آور از هر سه زن و دختر، یک نفردر جهان، در دوره ای از زندگی خود خشونت را تجربه می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد: از هر سه زن و دختر، یک نفردر جهان خشونت را تجربه می‌کند

متن کامل بیانیه خانم دکتر ناتالیا کانم به شرح زیر است:

"کافیست" ! این همان چیزی است که ما امروزو هر روز دیگری، در مورد انواع خشونت علیه زنان و دختران می‌گوییم.

خشونت خانگی کافیست. تجاوز کافیست. اقدامات آسیب رسان مانند ختنه زنانه کافیست.

زنان و دختران حق دارند، همه جا، در محیطی عاری از خشونت زندگی کنند. آنان حق آرامش در خانه ، جامعه و فضای اینترنت را دارند.

امروز، در حالی که روز جهانی امحای خشونت علیه زنان را گرامی میداریم، لحظه‌ای تامل کنیم و به یاد بیاوریم چقدر در این راه پیش رفته ایم. همچنان به گونه ای حیرت آور از هر سه زن و دختر، یک نفردر جهان، در دوره ای از زندگی خود خشونت را تجربه می‌کند.

امسال کویید-۱۹ این آتش را شعله ور کرده است. زنان با متجاوزان در خانه حبس شده ، تنش‌های خانگی افزایش پیدا کرده و درخواست کمک به اوج رسیده است. بسیاری از این درخواست‌ها بی پاسخ ماندند، نه تنها برای اینکه خانه های امن و سایر خدمات مشابه تعطیل شده‌اند، بلکه هنوز کمک‌ها، از جمله در زمینه بحران های بشردوستانه، کافی نیست.

باید عملکرد بهتری داشته باشیم. وقت آن است قیام کنیم، و نه فقط یک روز، بلکه در تمام ۳۶۵ روز سال به خشونت "نه" بگوییم. باید ازخشونت پیشگیری کنیم و تا زمانی که پایان نیافته، تمام مواردی را که زنان و دختران برای دوام آوردن و بهبودی نیاز دارند فراهم کنیم، از مراقبت های بهداشت جسمی و روحی گرفته تا کمک های حقوقی و حمایت در زمینه بازیابی معیشت آن‌ها.

در بیش از ۱۳۰ کشور، تیم های صندوق جمعیت ملل متحد به طور خستگی ناپذیری در تلاشند تا مانع خشونت علیه زنان و دختران شوند و از آسیب دیدگان حمایت کنند. سال گذشته، صندوق جمعیت ملل متحد، خدمات پشتیبانی پزشکی یا روانی را به بیش از ۷۶۰ هزار قربانی خشونت، ارائه داده و تنها در ۱۰ ماه اول ۲۰۲۰ اقدامات انسانی، تلاش های پیشگیرانه و پاسخ به دو میلیون و 800 هزار زن و دختر انجام شده است.

هنوز هم، جامعه بین الملل باید کارهای بیشتری انجام بدهد. کویید-۱۹ به طرز دردناک، اما آموزنده‌ای، همه راه‌هایی را به ما نشان می دهد که برای تفکر وعمل متفاوت نیاز داریم. گفتن "کافیست" به خشونت ، در صدر فهرست قرار دارد. این کار با شناخت میزان خشونت در همه جوامع و از بین بردن عوامل تقویت کننده آن آغاز می شود.

فرضیه ای که خشونت را مجاز می داند یا فکر می کند خشونت خود به خود از بین می رود " کافیست ". تصور خشونت به عنوان چیزی کمتر از بحرانی تمام عیار کافیست و برای جلوگیری از آن باید تمام تلاش خود را به کارگیریم.

"کافیست". یک کلمه برای تغییر شکل دنیای ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار