جهانگیری: تامین واکسن کرونا مطالبه به‌حق مردم کشور است

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری در جلسه بررسی راهکارهای تامین واکسن کرونا تاکید کرد که تامین این واکسن مطالبه به‌حق مردم کشور است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: تامین واکسن کرونا مطالبه به‌حق مردم کشور است

به گزارش پایگاه معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشور و ضرورت تامین واکسن و داروهای مورد نیاز جامعه، گفت: تامین واکسن کرونا یک مطالبه به‌حق از سوی جامعه است و این حق مردم است که انتظار داشته باشند دولت تمام ظرفیت های موجود را برای تامین واکسن کرونا و سایر داروهای مورد نیاز بکار گیرد.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: لازم است دستگاههای ذیربط تمام ظرفیت و تلاش خود را بکار گیرند تا ضمن سرعت بخشیدن به روند تولید واکسن کرونا، اقدامات لازم را برای نهایی شدن قراردادهای پیش خرید این واکسن از سایر کشورها نیز انجام دهند.
جهانگیری با بیان اینکه مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت پیگیری های لازم را برای تامین واکسن کرونا در دستور کار خود دارد، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه خواست، ضمن تلاش برای فراهم کردن بسترهای لازم جهت تولید واکسن کرونا در داخل کشور، با جدیت نسبت به برنامه ریزی و تکمیل اقدامات صورت گرفته جهت خرید واکسن کرونا خارجی تلاش کنند.
در این جلسه که وزیر امور خارجه، رییس سازمان غذا و دارو و معاون ارزی بانک مرکزی نیز حضور داشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تولید واکسن کرونا و نیز پیش خرید این واکسن از کشورهای دیگر ارائه کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به تلاش های گسترده گروههای مختلف و شرکت های دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور، گفت: از میان شرکت های دانش بنیان، ۴ شرکت پیشتاز هستند و یکی از این شرکتها مجوز مطالعه فاز انسانی واکسن کرونا را دریافت کرده است.
در این نشست همچنین راهکارهای تسریع در روند پیش خرید واکسن کرونا و نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاههای ذیربط، تمام ظرفیت های موجود را برای خرید واکسن کرونا از کشورهای مختلف بکار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار