پیش بینی بارش عادی در دی ماه

تهران(پانا) - موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام‌کرد براساس پیش‌بینی انجام شده بارش‌ها در آذرماه عادی و بیشتر از عادی، دی‌ماه کمتر از عادی و بهمن در برخی مناطق کمتر از عادی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی بارش عادی در دی ماه

به گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، پیش‌بینی بارش‌های سه ماهه امروز منتشر شد.

براساس این پیش‌بینی، متوسط بارش آذرماه در بیشتر نواحی کشور، عادی و بیشتر از عادی خواهد بود.

این پیش بینی برای دی‌ماه بیانگر آن است که در این ماه احتمال وقوع بارش در بیشتر مناطق به‌ویژه شرق و نیمه جنوبی کشور کمتر از عادی باشد.

پیش‌بینی‌ها برای بهمن‌ماه نیز نشان‌دهنده بارش‌های کمتر از عادی در نیمه شمالی کشور بوده و در برخی مناطق احتمال وقوع بارش عادی یا بیشتر از عادی است.

پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای آذرماه در بیشتر نواحی کشور، عادی یا بیشتر از عادی است، به‌طوری که احتمال وقوع چنین وضعیتی بیشتر بین۳۳ تا ۷۵ درصد (در برخی مناطق بیشتر از ۷۵ درصد) است.

البته در این ماه احتمال وقوع بارش کمتر از عادی در برخی مناطق شمال غرب کشور وجود دارد.

برپایه این گزارش، وقوع بارش‌ها در دی‌ماه کمتر از عادی با احتمال وقوع بین ۵۰ تا ۷۵درصد (در برخی مناطق بیشتر از ۷۵ درصد) در بیشتر مناطق واقع در شرق، نیمه جنوبی و مناطقی از شمال و شمال غرب کشور غالب خواهد بود.

همچنین در این ماه، وقوع بارش های عادی و یا بیشتر از عادی با احتمال وقوع بین ۳۳ تا ۷۵ درصد در برخی مناطق واقع درشمال و برخی از مناطق غرب و مرکز پیش بینی می شود.

بهمن‌ماه برای بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور، بارشی کمتر از عادی با احتمال وقوع بین ۳۳ تا ۷۵ درصد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این ماه احتمال وقوع بارش عادی یا بیشتر از عادی برای برخی از مناطق واقع در نیمه جنوبی، مرکزی، غرب و شمال کشور با احتمال وقوع بین ۳۳ تا ۷۵ درصد وجود دارد.

اختلاف بارش از میانگین بلندمدت در آذرماه، در مناطق مجاور با رشته کوه‌های زاگرس و برخی از مناطق شمالی و مرکزی کشور بین ۱۰ تا ۷۵ میلی‌متر، در مناطقی از جنـوب و غرب کشور بین منفی ۱۰ تا منفی ۲۵ میلی‌متر و در سایر مناطق بین منفی ۱۰ تا مثبت ۱۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

اختلاف بارش از میانگین بلندمدت در دی‌ماه، در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور بین منفی ۱۰ تا مثبت ۱۰ میلی‌متر و در مناطق جنوبی، برخی از مناطق شرق و شمال کشور، بین منفی ۱۰ تا منفی ۷۵ میلی‌متر یا کمتر پیش‌بینی شده است.

اختلاف بارش از میانگین بلندمدت در بهمن‌ماه، در بیشتر مناطق کشـور منفی ۱۰ تا مثبت ۱۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در برخی از منـاطق واقـع در غـرب، شـمال، شـرق و جنوب شرق کشور، کمتر از منفی ۱۰ میلی‌متر و در مناطق مجاور بـا ارتفاعـات رشـته کوه‌های زاگرس، بیشتر از ۱۰ میلی‌متر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار