بورس‌های آمریکا، اروپا و آسیا سبزپوش ‌شدند

تهران(پانا) - بورس‌های جهانی متاثر از اخبار مربوط به کشف واکسن کرونا، امروز (چهارشنبه) رشد چشمگیری داشتند و در بهترین وضعیت خود در چند ماه گذشته قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بورس‌های آمریکا، اروپا و آسیا سبزپوش ‌شدند

به گزارش ایرنا، در میان بورس‌های جهانی همه شاخص‌های وال استریت امروز سبزپوش شدند و در مقایسه با دیروز سه‌شنبه (چهارم آذرماه) اکثر شاخص‌ها صعودی بودند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۵۱ درصد رشد در مقایسه با روز قبل در سطح ۳۰ هزار و ۳۹.۰۲ واحد رسید. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۵۳ درصد صعود تا سطح ۳۶۳۲.۲۸ واحدی رشد داشت. دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۲۸ درصد رشد در سطح ۱۲ هزار و ۳۲.۸۳ واحدی رسید.

در بورس‌های اروپایی نیز امروز شاهد رشد بودیم. به عنوان مثال شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن با ۱.۵۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل در سطح ۶۴۳۲.۱۷ واحد رسید.

شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۲۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۲۹۲.۴۴ واحدی به کار خود پایان داد.

شاخص«کک ۴۰» بورس پاریس با رشد ۱.۲۱ درصدی در سطح ۵۵۵۸.۴۲ واحد بسته شد.

در بورس‌های آسیا نیز شاخص‌ها رشد داشتند. شاخص «نیکی ۲۲۵» بورس توکیو ژاپن با رشد ۲.۰۵ درصدی تا سطح ۲۶ هزار و ۱۵۵.۵۹ واحدی صعود کرد.

شاخص «هانگ‌سنگ» بورس هنگ کنگ ۳۹ صدم درصد رشد داشت و در سطح ۲۶ هزار و ۵۸۸.۲۰ واحد رسید.

در چین شاخص «شانگهای کامپوزیت» ریزش ۶۳ صدم درصدی داشت و در سطح ۴۹۷۴.۲۹ واحد بسته شد.

اما در استرالیا نیز شاهد سبزپوش بودن بازارهای بورس بودیم. شاخص «اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰» بورس سیدنی با ۱.۲۶ درصد رشد وارد کانال ۶۶۴۴.۰۷ واحدی شد.

شاخص کل در بازار بورس تهران ۱۰ هزار ۶۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید.

به‌دنبال انتشار اخبار به کشف واکسن کرونا، میزان امیدواری برای رونق اقتصادی بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشته است و سرمایه‌گذران برای ورود این واکسن ثانیه‌شماری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار