«لاله‌های روشن» به یاد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در محمودآباد آغاز شد

ساری (پانا) -دومین طرح ملی لاله‌های روشن بزرگداشت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در فضای مجازی است که از امروز در مازندران و شهرستان محمودآباد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
«لاله‌های روشن» به یاد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در محمودآباد آغاز شد

ظهر امروز آیین افتتاحیه یادواره مجازی «لاله‌های روشن» همزمان با آغاز هفته بسیج مستضعفین در مازندران و شهرستان محمودآباد برگزار شد.

این آیین در محمودآباد با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جانشین سپاه شهرستان محمودآباد در سالن کنفرانس آموزش و پرورش برگزار شد.

مرتضی نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد در این مراسم گفت: «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست و وظیفه ما است که یاد آن‌ها را زنده نگهداریم و ادامه دهنده راهشان باشیم.»

او تاکید کرد: «امسال به دلیل شیوع کرونا این توفیق از ما سلب شد که بتوانیم یادواره شهدای دانش آموز فرهنگی را باحضور دانش آموزان و معلمان برگزار کنیم.»

نصری آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب و امام امت و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری را از اهداف برگزاری این یادواره برشمرد.

شهادت رمز ماندگاری و بقای اسلام است

امام جمعه شهرستان محمودآباد در این آیین ضمن درود به روان پاک همه شهدای بسیج اعم از ۱۰۴۰۰ بسیج استان مازندران، ۴۲۹ شهید شهرستان و شهدای سلامت و تنها شهید مدافع حرم شهرستان گفت: «شهادت به معنای ماندگاری و رمز بقای اسلام است.»

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هر کس یک تولد دارد و یک مرگ و همه باید یک روز از این دنیا برود افزود:«همه‌ی انسان‌ها جهان مرگ را باور دارند اما یک نوع تولد هایی داریم که به دنبال خودش مرگ ندارد.»

موسوی ادامه داد: «این تولد ها مانند تولد اول نیست ، این تولد هایی که مرگ نداشته باشد در اختیار همه انسان ها نیست و محدود انسانهایی هستند که تولد دارند اما مرگ ندارند، این تولدها در انحصار افراد ممتاز مشخص و معین قرار دارد و آن تولد شخصیت است.»

خبرنگار پانا: فاطمه زهرا غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار