آیا بایدن طرحی برای توافق با ایران آماده کرده است؟

تهران (پانا) - روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» روز چهارشنبه و در شماره جدید خود مدعی شد که «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا و نزدیکان وی طرحی برای توافق جدید با ایران آماده کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آیا بایدن طرحی برای توافق با ایران آماده کرده است؟

به گزارش ایرنا از المیادین، این روزنامه صهیونیستی به نقل از مقام های سعودی اعلام کرد که مقامات ریاض مطمئن هستند که بایدن و نزدیکان وی در دولت آینده آمریکا طرح جدیدی را برای توافق با ایران آماده کرده اند.

روزنامه اسرائیل هیوم همچنین از قول مقام های سعودی نوشت که مساله اصلی مورد بحث «بنیامین نتانیاهو» و «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان ایجاد جبهه ای علیه دولت بایدن است.

این نشریه ادامه داد که ریاض در موضوع تهدید ایران، اسرائیل را مهمترین متحد خود می داند.

از سوی دیگر، «اتمار آیخنر»، تحلیلگر سیاسی روزنامه «یدیعوت آخرونوت»، با اشاره به سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان و دیدار وی با ولیعهد سعودی گفت که این دیدار پیامی از جانب اسرائیل و عربستان به چند طرف است، ازجمله پیامی است به ایران و خاورمیانه با این مضمون که وقتی پای ایران درمیان باشد عربستان و اسرائیل در یک محور قرار دارند.

وی افزود که این دیدار پیامی هم به بایدن و دولت او دارد، به این معنا که عربستان آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و نیز این مضمون مهم‌تر که اگر بایدن بخواهد سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد، عربستان و اسرائیل در برابر آن خواهند ایستاد.

نتانیاهو یکشنبه هفته جاری از فرودگاه «بن گوریون» راهی عربستان شد و در شهر نیوم با بن سلمان ولیعهد این کشور و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

اطلاعات منتشر شده در وب سایت‌های مربوط به ردیابی پروازها نیز پرواز یک هواپیما از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی را تایید کرد. وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی، دیدار نتانیاهو و محمد بن سلمان را تایید کرد، هر چند که وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه در حساب کاربری توئیتر خود در واکنش به گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره دیدار ولیعهد این کشور با نتانیاهو، هرگونه دیدار میان بن سلمان با مقام‌های اسرائیل را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار