مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در خصوص روش های مختلف آموزش برای دانش آموزان استان به پانا گفت:

260 راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را همراهی می کنند

زاهدان (پانا) - فعالیت 260 راهبر آموزشی، راه اندازی سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات دانش آموزان و تولید هزار و 440 دقیقه محتوای آموزشی در گروه های آموزشی از جمله اقداماتی است که برای تکمیل آموزش غیرحضوری دانش آموزان سیستان و بلوچستانی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
260 راهبر آموزشی، دانش آموزان جامانده از شبکه شاد را همراهی می کنند

حمیدرضا رخشانی در گفت و گو با پانا درباره میزان بهره مندی دانش آموزان سیستان و بلوچستانی از شبکه شاد تصریح کرد: از آنجایی که با عضویت مدیران در شبکه شاد همه دانش آموزان مدارس استان در این شبکه ثبت نام می شوند، می توان گفت که اکثر آنان در شبکه شاد عضو هستند اما از آنجایی که در برخی نقاط استان با مشکلات زیرساختی مانند نبود اینترنت مواجه هستیم و یا در برخی نقاط حاشیه شهرها و روستاها دانش آموزان به دلیل نداشتن توان مالی به تبلت یا گوشی تلفن هوشمند دسترسی ندارند، با وجود ثبت نام در شبکه شاد از آموزش مجازی بهرمند نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص تولید محتوای انجام شده در گروه های آموزشی استان اظهار کرد: تولید محتوا برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان به 2 شکل انجام می شود. یک روش تولید محتوای کشوری است که از طریق شبکه سراسری آموزش و همچنین شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و روش دوم نیز تهیه محتوای آموزشی توسط معلمان و گروه های آموزشی استان انجام می شود.

تولید 1440 دقیقه محتوای آموزشی تصویری توسط آموزش و پروش استان

رخشانی تصریح کرد: از ابتدای آغاز آموزش غیرحضوری تا کنون هزار و 440 دقیقه محتوای تصویری توسط گروه های آموزشی استان تهیه و برای بهره مندی دانش آموزان در شبکه استانی هامون پخش شده است.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی تولید شده در استان برای تمامی مقاطع و دورس در سایت گروه های آموزشی بارگزاری شده و در دسترس دانش آموزان و معلمان استان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آموزش غیرحضوری دانش آموزان در مناطقی که به شبکه شاد دسترسی ندارند چگونه انجام می شود؟ گفت: برای آن دسته از دانش آموزانی که در روستاها هستند و به اینترنت دسترسی ندارند و یا دانش آموزان حاشیه شهرها که توان مالی خرید تبلت یا گوشی هوشمند را ندارند درسنامه هایی تهیه شده و از طریق راهبران آموزشی در اختیار آنان قرار می گیرد.

رخشانی تصریح کرد: 260 راهبر آموزشی در سراسر استان در روستاهای فاقد شبکه های ارتباطی حاضر می شوند و با ارتباط گرفتن با معلمان و دانش آموزان درسنامه های تهیه شده را ارائه می کنند و به سوالات آنان پاسخ می دهند.

وی افزود: این درسنامه ها به دو شکل مکتوب و CD در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر کدام از راهبران آموزشی چند روستا را تحت پوشش خود قرار می دهند و با معلمان آن منطقه ارتباط برقرار می کنند تا به سوالات و مشکلات دانش آموزان پاسخ دهند.

پاسخگویی تلفنی معلمان به دانش آموزان

رخشانی همچنین به اقدام ابتکاری آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در رابطه با آموزش غیرحضوری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ارتباط تلفنی با سرگروه های آموزشی استان اقدام دیگری است که برای پاسخگویی به دانش آموزان در شرایط تدریس غیرحضوری انجام شده است.

وی ادامه داد: شماره سرگروه های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته تا در صورتی که نمی توانند از آموزش در شبکه شاد استفاده کنند از طریق تماس تلفنی سوالات خود را بپرسند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پاسخ به مشکلات فنی موجود در شبکه شاد مانند کند بودن سرعت دانلود و آپلود فایل های آموزشی عنوان کرد: در عمر کوتاه حدود 7 ماهی که شبکه شاد ایجاد شده است مشکلات و نواقص فراوانی داشت که تا کنون بسیاری از آن ها حل شده است و امیدواریم بقیه مشکلات موجود نیز با تقویت زیرساخت ها و سرورهای اصلی به زودی برطرف شود، اما آنچه اهمیت دارد امن بودن این شبکه برای آموزش دانش آموزان است، چرا که دیگر خانواده ها دغدغه ورود فرزندان خود به محیط های نامناسب در فضای مجازی را ندارند و در شبکه شاد صرفا از آموزش بهره مند می شوند.

رخشانی درباره استفاده برخی مدارس از اپلیکشین های دیگر در زمینه آموزش غیرحضوری تصریح کرد: هیچ فعالیتی خارج از شبکه شاد برای ما پذیرفتنی نیست و همه همکاران ما در مدارس موظفند از این شبکه استفاده کنند، چرا که هم از نظر اجتماعی و هم از نظر سازمانی موظف به تقویت ظرفیت های دورن سازمانی هستیم.

وی همچنین در پاسخ به دغدغه بسیاری از دانش آموزان درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیز اظهار کرد: نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم منوط به شرایط آن زمان از نظر شیوع ویروس کرونا است.

او با ابراز امیدواری از اینکه آمار ابتلا به این ویروس در ماه های آینده کاهش یابد، تصریح کرد: در صورتی که شرایط اجازه دهد امتحانات به صورت حضوری و در غیر این صورت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مصاحبه از فائزه بصیری

عکاس: فاطمه زهرا عارفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار