رزاقی: مدارس شاهد و ایثارگران منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش مدارس شاهد و ایثارگران را منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: مدارس شاهد و ایثارگران منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، بعدازظهر روز سه شنبه چهارم آذرماه99، کارگاه مجازی بررسی روند اجرایی شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد استان کردستان با حضور مجازی مدیران، اعضای شورای مدارس شاهد، کارشناسان امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش و ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های عوامل در برگزاری این کارگاه، کردستان را استان پیشتاز در ارزیابی‌ها و شاخص های آن اداره کل معرفی کرد.

محمدرضا رزاقی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی، حرکت در راستای این فرمایشات را وظیفه خود و مخاطبان دانست.

وی آخرین اساسنامه طرح شاهد را فرمانی برای استاندارد سازی مدارس شاهد عنوان کرد و افزود: این مسیر را به اهتمام خود مدیران و با رویکرد توانمندسازی آنان پیش می‌بریم و چیزی را دیکته نخواهیم کرد.

رزاقی شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد را چارچوب واحدی توصیف کرد که درعین حال با توجه به مقتضیات خود مدرسه، تدوین و اجرا می گردد و در این میان لزوم رویکرد پیش برنده برای مدیران و تلاش آنان در اجرای تدریجی شناسنامه را مهم ارزیابی کرد.

دبیرستاد اجرایی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، تنافی شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد با طرح تدبیر و تعالی را رد و آن ها را در یک راستا توصیف کرد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به رشد خانواده در کنار دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: ما در مدارس شاهد به دنبال رویکردی هستیم که همزمان با رشد دانش آموز، خانواده او نیز رشد و تعالی یابد.

محمدرضا رزاقی، اصول مدارس شاهد را منطبق با ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و این مدارس را بهترین مکان برای تحقق سند مذکور عنوان کرد.

در ابتدای این برنامه، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان از حسن توجه مدیر کل امور شاهد و ایثارگران به مدارس شاهد کردستان در برپایی کارگاه بررسی روند اجرایی شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد کردستان، قدردانی کرد.

صلاح الدین مفیدی مدارس شاهد را یادگار امام راحل (ره) و ارتقاء و کیفیت بخشی به آن را مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد.

مفیدی با بیان اینکه مدارس‌شاهد مجری تمام طرح‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش هستند، توجه به اساسنامه طرح شاهد و ایثارگران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سند تحول بنیادین را ماموریت‌های ویژه این مدارس توصیف کرد.

وی اجرای شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد را در راستای استانداردسازی و انسجام بخشی به فعالیت ها ضروری دانست و اضافه کرد: مدارس شاهد استان با تلاش‌های ارزنده‌ای که مدیران آن مدارس دارند و با تکیه بر ظرفیت ها و قابلیت های خود، آمادگی لازم برای اجرایی شدن شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی را اعلام می دارند.

مفیدی در پایان سخنان خود از پشتیبانی همه جانبه مدیرکل آموزش و پرورش استان در برگزاری برنامه‌های مدارس شاهد و همچنین طرح های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.

در پایان برنامه نمایندگان مدیران مدارس شاهد و همچنین کارشناسان امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و امینیان معاونت آموزشی و پرورشی اداره کل امور شاهد و ایثارگران توضیحاتی در مورد این نظرات عنوان کرد. در هفته‌های آینده جلسه دیگری با همین موضوع برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار