بیماریابی و حمایت از آسیب دیدگان کرونا با طرح حاج قاسم سلیمانی

رشت (پانا) - فرمانده سپاه گیلان در نشست ستاد اجرایی طرح ملی شهید سلیمانی که بر اصل بیماریابی و حمایت از آسیب دیدگان کرونا اشاره دارد، بر مشارکت فعالانه و همه‌جانبه در تحقق اهداف آن تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بیماریابی و حمایت از آسیب دیدگان کرونا با طرح حاج قاسم سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نشست ستاد اجرایی طرح بزرگ و عملیاتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در جهت گام چهارم مبارزه با بیماری کووید 19، نشستی با حضور سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهندس سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان، معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان بصورت ویدیوکنفرانس با مشارکت مسئولان متناظر آن‌ها در شهرستان‌ها اعم از فرماندهان سپاه‌ نواحی، مدیران شبکه‌های بهداشت و همچنین روسای هلال‌احمر شهرستان‌ها برگزار شد.

همه باید در تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی مشارکت فعالانه داشته باشند

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست قدرت بسیج را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: بهداشت و درمان باید از ظرفیت بی‌نظیر بسیج در جهت مدیریت بیماری کرونا استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا هرچه سریع‌تر کرونا در استان ریشه‌کن شود، افزود: تاب‌آوری اجتماعی مردم در پی مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه که ناشی از کروناست، کاهش‌یافته و باید هر چه سریع‌تر این بیماری در استان و کشور مهار شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان از افزوده شدن بندهایی به دستورالعمل‌های اجرایی طرح ملی شهید سلیمانی در گیلان خبر داد و گفت: علاوه بر دستورالعمل‌هایی که طرح شهید سلیمانی به‌صورت متمرکز برای استان‌ها تدوین‌شده، چند آیتم دیگر نیز که به مسائل بومی و منطقه‌ای مردم توجه می‌کند، به آن‌ اضافه‌شده و توسط بسیجیان دنبال می‌شود.

سردار عبدالله پور با اشاره به ابعاد بومی‌سازی شده دستورالعمل بسیج در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی، افزود: در راستای الحاق بندهایی به دستورالعمل‌های طرح شهید سلیمانی در هر خانوار، یک نفر به‌عنوان مسئول کرونا که من‌بعد سفیر سلامت آن خانواده خوانده می‌شود مشخص‌شده و تمامی مسؤولیت‌های خانواده در امور کرونا را بر عهده خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه همه ادارات و سازمان‌ها باید در طرح شهید سلیمانی مشارکت فعالانه داشته باشند، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی هر جا که حوزه سلامت نیاز به همکاری داشته باشد، علاوه بر دستگاه‌های مسئول و متولی، بسیج و نیروهای این قشر پرتلاش، آمادگی هرگونه خدمت را دارند و خسته نخواهند شد.

اقناع‌سازی مردم، شناسایی بیماران و حمایت از آسیب دیدگان از اهداف طرح شهید سلیمانی

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت اجرای هر چه‌بهتر غربالگری در طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: این طرح به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با اقناع‌سازی مردم، غربالگری بیماران کرونایی و حمایت از اقشار مستضعف دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فراهم‌شده در راستای اجرای طرح ملی شهید سلیمانی در گیلان، افزود: بیش از 2000 پایگاه مقاومت و 200 پایگاه سلامت در استان آماده اجرای این طرح عملیاتی و محله محور در گیلان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین پروتکل‌های پیاده‌سازی گام چهارم آماده‌سازی تیم‌های عملیاتی را برای عوامل اجرایی آن تشریح کرد و برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، مدیریت و هدایت تیم‌های عملیاتی، آموزش تیم‌های عملیاتی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، ثبت و گزارش دهی فعالیت‌ها، نظارت و پایش، بودجه و اعتبارات، آموزش و تبلیغات عمومی، بهره‌گیری از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت را از ارکان این تیم‌های عملیاتی دانست.

اجرا طرح ناظران سلامت هلال‌احمر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان گیلان

سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این نشست، با اشاره به مشارکت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای طرح ناظران سلامت اظهار کرد: پس از اجرای طرح آمران سلامت، این بار طرح ناظران سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و به‌منظور مقابله با ویروس کرونا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به توافقات به‌عمل‌آمده بین جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: معرفی ۴۰۰ عضو فعال در سطح استان به دانشگاه علوم پزشکی، حضور اعضاء در کارگاه آموزشی از طریق وبینار، حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی به جهت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش‌های عمومی کسبه و ارائه گزارش روزانه به ستاد و مراکز بهداشت (سطح شهرستان‌ها) از تعهدات جمعیت هلال‌احمر در راستای اجرای توافقات این نهاد عام‌المنفعه با دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار