طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی شد

نمایندگان ملزم به رعایت شئون نمایندگی شدند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون گفت در این نشست شأن نمایندگی تعریف و نحوه انتخاب اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تعیین و تصویب شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان ملزم به رعایت شئون نمایندگی شدند

به گزارش روابط عمومی مجلس، سمیه محمودی با اشاره به دستور کار صبح امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: براساس ماده یک اصلاحیه این قانون، نمایندگان در طول دوره نمایندگانی خود در داخل و خارج از مجلس در مقام‌های ایفای وظایف نمایندگانی ملزم به رعایت شئون نمایندگی هستند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شأن نمایندگی در اصلاح این قانون به این شرح توضیح داده شده است که به معنای رفتار، گفتار و نوشتار در مجلس و مجامع عمومی اعم از حضوری و مجازی است که نباید مغایر با اخلاق حسنه، موازین شرع و انقلاب اسلامی و اقتضای جایگاه نمایندگی باشد.

وی افزود: همچنین مقرر شد یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی با سابقه قضایی، با معرفی کمیسیون و به انتخاب صحن مجلس، در کنار یک نفر از نواب رئیس و یک نفر از اعضای کمیسیون اصل نود به عضویت هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درآید.

محمودی ادامه داد: عضویت 4 تن از نمایندگان دارای حداقل کارنامه مدیریت سیاسی مطابق بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری به انتخاب مجلس در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به تصویب رسید ضمن اینکه داوطلبان منتخب کمیسیون‌ها بعد از پیشنهاد و معرفی به صحن، امکان انصراف نخواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا پیش از این هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به صورت قانونی سخنگو نداشت و بنا به عرف یکی از اعضای به عنوان سخنگو معرفی می‌شد که امروز این موضوع به صورت یکی از مواد قانونی به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار