توصیه‌های کرونایی؛ بخاری خودرو را روشن و شیشه را پایین بکشید

تهران (پانا) - امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از سیستم گرمایشی خودرو و تاکسی‌ها در فصل سرد، دارای دستورالعمل اجرایی خاص‌تری نسبت به سال‌های گذشته است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های کرونایی؛ بخاری خودرو را روشن و شیشه را پایین بکشید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تعداد ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تا کنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

اما با گسترده‌تر شدن شیوع ویروس کرونا یکی از تاکیدات مسئولان نظام سلامت کشور، کاهش ترددهای غیرضروری درون شهری است چون محدود کردن سفرهای درون شهری و لغو سفرهای غیر ضروری و همچنین رعایت نکات بهداشتی در سفرها از سوی رانندگان و مسافران می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشد اما این روزها که هوای کشور سرد شده است، استفاده از بخاری خودرو و پیشگیری از کرونا به دغدغه افراد تبدیل شده است که طبق توصیه‌های وزارت بهداشت رعایت برخی نکات برای رانندگان و مسافران در جلوگیری از شیوع کرونا ضروری است:

- استفاده همه سرنشینان خودرو از ماسک الزامی است

- شیشه‌های خودرو باید پایین باشد

- حالت سیستم گرمایشی بر روی تهویه خارجی قرار بگیرد است

- حتی الامکان از دریافت پول نقد و تماس دست با پول خودداری کنید

- سطوح و فضا داخل خودرو، تاکسی و اتوبوس را در طول روز گندزدایی کنید

- از تماس دست با چشم، دهان و بینی پرهیز کنید

- از هر فرصتی برای شست‌وشو و ضدعفونی دست‌ها استفاده کنید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار