طباطبایی: بسکتبال ایران خود را با شرایط کرونا تطبیق داد

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون بسکتبال فعالیت‌های ورزشی فدراسیون متبوع خود در زمان شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
طباطبایی: بسکتبال ایران خود را با شرایط کرونا تطبیق داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد فعالیت‌های ورزشی صورت گرفته این فدراسیون در زمان شیوع کرونا گفت: با توجه به اینکه مشکلات و معضلات ویروس کرونا در سراسر دنیا وجود دارد فدراسیون جهانی بسکتبال دو ماه قبل اقدام به تدوین دستورالعمل برگزاری رویدادهای بسکتبال در زمان کرونا کرد. من به عنوان عضو کمیسیون پزشکی فدراسیون جهانی در جلسات آنلاین کمیسیون حضور داشتم و راهنمای پروتکل‌های بهداشتی در این جلسات مشخص و به کلیه فدراسیون‌های ملی ارائه شد. ما نیز تلاش کردیم با وجود شیوع ویروس کرونا با هوشمندی خاص مانع از سکون بسکتبال در ایران باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌ها از شهریورماه با اولویت لیگ گفت: با همکاری تمامی تیم‌های حاضر در لیگ از کلیه بازیکنان تست خون کرونا گرفته شد و هفته اول و دوم لیگ به صورت متمرکز از پانزدهم تا بیست و دوم آبان در سالن آزادی جریان داشت. در مدت هشت روز مسابقات سالن ضدعفونی و پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شد.

طباطبایی اظهار کرد: تمام مسابقات لیگ برتر آقایان به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد و توانست تعداد زیادی از بسکتبال دوستان را مخاطب قرار دهد که به نوبه خود نقش خوبی در مشغول کردن مردم در منزل در ایام کرونا داشت.
او همچنین یادآور شد: همزمان با لیگ برتر آقایان، لیگ بانوان با چهارده تیم به صورت متمرکز در سالن حکیمیه دانشگاه آزاد که یکی از بهترین سالن‌های تهران است پیگیری شد و برنامه برگزاری لیگ دسته یک نیز در حال انجام است.
رئیس فدراسیون درباره رده‌های سنی پایه گفت: فعالیت رده‌های سنی پایه را نیز متوقف نکردیم و تابستان برای رده سنی زیر ١٧ سال مسابقات مهارت‌های فردی بسکتبال را طراحی کردیم که با حضور فعالانه و عملکرد خوب بازیکنان همراه بود.


رامین طباطبایی مهم‌ترین رویداد پیش روی بسکتبال ایران را رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا عنوان کرد و گفت: با برگزاری لیگ، بازیکنان از آمادگی کاملی برای مسابقات کاپ آسیا برخوردارند، همچنان که در لیگ نیز وضعیت خوبی داشتند. تیم ملی هشتم و دهم آذر در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا به مصاف عربستان و سوریه خواهد رفت و به دلیل اینکه چهار روز پیش از آغار رقابت‌ها باید در محل برگزاری حاضر باشد، شب گذشته با سلامت کامل راهی دوحه شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تأکید بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و اهمیت سلامت بازیکنان، کادر فنی و کلیه عوامل در تمامی فعالیت‌های بسکتبال گفت: پیش از شروع اردوی تیم ملی از تمامی دعوت‌شدگان تست کرونا به عمل آمد و با هماهنگی یک آزمایشگاه معتبر دوازده ساعت پس از اعمال تست نتایج ارائه شد که کلیه تست‌ها منفی بود و تاکنون نیز هیچ مورد مشکوک به کرونا مشاهده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد موفق نتیجه پیگیری منظم تمرینات است، اظهار کرد: برای تیم بسکتبال سه نفره بانوان و حضور قدرتمند در بازی‌های ساحلی آسیا در سانیا برنامه‌ریزی منسجمی صورت گرفته است؛ مسابقات انتخابی المپیک احتمالاً اردیبهشت برگزار می‌شود و آماده‌سازی این تیم اسفندماه آغاز خواهد شد.

طباطبایی عملکرد فدراسیون بسکتبال در شرایط کرونا را تحت کنترل دانست و گفت: ما کاملاً خود را با شرایط کرونا تطبیق دادیم و سعی بر این شد که با رعایت مقررات بهداشتی فعالیت‌ها ادامه داشته باشد. لیگ بسکتبال آقایان به دلیل برپایی اردوی تیم ملی و شرکت در مسابقات انتخابی کاپ آسیا متوقف شده است و بعد از بازگشت تیم از قطر از سر گرفته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار