معاون شرکت راه آهن :

۱۲۹۹ دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای سال گذشته تولید شده است

تهران ( پانا) - معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۲۹۹ دستگاه ناوگان ریلی وارد چرخه حمل وقنل ریل شده است گفت امسال تاکنون ۵۲۱ دستگاه و سال گذشته ۷۷۸ دستگاه ناوگان ریلی در کارخانجات داخلی تولید شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۹۹ دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای سال گذشته تولید شده است

«محمدهادی ضیایی مهر»سه شنبه شب دربرنامه گفت وگوی تلویزیونی افزود : در سال گذشته با تولید ۷۸ دستگاه ناوگان ریلی در کشور در مقایسه با سال ۹۷ بیش از ۸۴ درصد رشد داشته است و در سال جهش تولید تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد در تولید ناوگان ریلی ( واگن باری ، مسافری و لکوموتیو) شاهد رشد بوده ایم.

عضوهیات مدیره شرکت راه آهن افزود: در سال گذشته با سرمایه گذاری ۱۲۷۰ میلیارد تومان بخش خصوصی برای تولید ناوگان در مجموع برای ۳۲۵۱ نفر شرایط اشتغالزایی فراهم شد و در مجموع ۵۰ میلیون یورو نیز صرفه جویی ارزی داشتیم.

ضیایی مهر افزود: امروز با بهره برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان جدید دیگر در مجموع امسال با استفاده از ظرفیت های داخلی در مجموع ۵۲۱ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبلکه شده که میزان سرمایهگذاری ا« ۱۱۵۶ میلیارد تومان و برای ۱۱۹۰ نفر اشتغالزایی شده است، ضمن اینکه ۲۶.۸ میلیون یورو نیز صرفه جویی ارزی داشته ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته اجازه نداده ایم حتی یک دستگاه ناوگان ریلی از خارج وارد شود، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در داخل کشور برای تولید ناوگان ریلی فراهم شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری در این بخش رغبت بیشتری دارند.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در سال های اخیر دولت برای توسعه ناوگان و حمل ونقل ریلی با استفاده از ظرفیت های داخلی توجه جدی دارد و حتی برای تولید این ناوگان بسیاری از خطوط تولید ناوگان که قبلا تعطیل شده بودند، بار دیگر احیا شدند.

بر اساس این گزارش، هشتمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید امروز (سه‌شنبه - چهارم آذرماه) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مرحله ۷۰ دستگاه ناوگان جدید ریلی در بخش باری و مسافری به بهره ‌برداری رسید و وارد ناوگان ریلی کشور شد.

این واگن‌ها شامل ۵۷ واگن لبه‌بلند چهارمحوره، ۱۰ واگن دومحوره حمل کانتینر و یک لکوموتیو بازسازی‌شده خودکشش ترنست است که توسط شرکت‌های واگن‌ پارس اراک، واگن‌سازی کوثر اصفهان، فولاد درخشان اراک و مپنا وارد شبکه شدند.

در این مراسم همچنین از اولین لکوموتیو پارس ۳۳ ساخت شرکت واگن سازی پارس اراک رونمایی شد و خط تولید لکوموتیو در این شرکت آغاز به کار کرد.

امسال تاکنون در هفت مرحله ۴۵۱ دستگاه انواع ناوگان باری و مسافری و لکوموتیو وارد شبکه ریلی کشور شده بود و امروز نیز ۷۰ دستگاه دیگر به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار