امسال بسیج بیش از ۲ هزار زندانی غیرعمد را آزاد کرده است

تهران (پانا)- رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نباید اجازه داد هموطنی که به ‌دلیل جرم غیرعمد وارد زندان‌ شده به خاطر عدم تمکن مالی در زندان بماند، گفت بسیج سال‌ جاری مجموعاً دو هزار ۴۹۳ نفر از زندانیان غیرعمد را آزاد کرده است و در هفته بسیج هم بیش از یک هزار نفر را آزاد خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
امسال بسیج بیش از ۲ هزار زندانی غیرعمد را آزاد کرده است

به گزارش سپاه نیوز؛ در هفته بسیج و در راستای مرحله سوم نهضت کمک مومنانه، مراسم امضای تفاهم‌نامه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و محمّدمهدی حاج‌محمّدی، رییس سازمان زندان‌ها برگزار شد.

سردار سلیمانی در این نشست، حفظ کرامت انسان‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: نباید اجازه داد هموطنی که به‌دلیل جرم غیرعمد وارد زندان‌ شده به خاطر عدم تمکن مالی در زندان بماند.

وی ادامه داد: کمک برای آزادی زندانیان غیرعمد، اقدامی زیباست و کسانی که توانایی دارند یا توانایی آن‌ها اندک است با در کنار هم قرار دادن این کمک‌ها منجر به آزادسازی زندانیان می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تا پیش از این، آزادسازی زندانیان در دستور قرار داشت، خاطرنشان کرد: بسیج در سال‌جاری مجموعاً ۲۴۹۳ نفر از زندانیان غیرعمد را آزاد کرده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در هفته بسیج بیش از هزار زندانی غیرعمد آزاد خواهد شد، گفت: این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت. درعین حال ما باید تلاش کنیم تا در کاهش ورودی پرونده به محاکم، قوه قضائیه را یاری دهیم.

سردار سلیمانی ادامه داد: یکی از آثار مهم آزادسازی زندانیان، بعد اقتصادی است چرا که زندانی آزادشده، وارد بازار کار می‌شود و از طرفی به کانون گرم خانواده برمی‌گردد و امید را به خانه برمی‌گرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار