سخنگوی کمیسیون آموزش

دانشگاه فرهنگیان تا مهر ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ هزار معلم تربیت خواهد کرد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تحصیل تحصیل ۱۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت که با افزایش جذب دانشجو، دانشگاه فرهنگیان تا مهر ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ هزار معلم تربیت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان تا مهر ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ هزار معلم تربیت خواهد کرد

به گزارش خانه ملت، احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز (سه شنبه 4 آذر) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: نشست امروز کمیسیون با حضور دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان برگزار و به ارائه گزارش به اعضای کمیسیون اختصاص داشت.

تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه فرهنگیان از 3 هزار به 26 هزار افزایش پیدا کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس دانشگاه فرهنگیان معتقد بود که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سال 92 تا 96 کاهش چشمگیری داشته و از سال 96 که بر سر کار آمده، تلاش گسترده‌ای برای افزایش کمیت تعداد دانشجو صورت گرفته است و با همین رویکرد تعداد دانشجویان ورودی سالانه به دانشگاه فرهنگیان از 3 هزار در سال 96 به 26 هزار دانشجو افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: نمایندگان نیز در ادامه نشست امروز سئوالات در خصوص انتصابات در برخی استان‌ها، کمبود سهمیه هیأت علمی و کمبود فضای آموزشی و تجهیزات را مطرح کردند که دکتر خنیفر به این سئوالات و انتقادات پاسخ داد.

فلاحی اضافه کرد: رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد که این دانشگاه در نحوه جذب و خروج معلم از دانشگاه فرهنگیان نقشی ندارد و در حوزه آموزش و پرورش سیاستگذار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین عنوان شد برای نخستین بار با توجه به افزایش جذب در دانشگاه فرهنگیان، خروجی تا مهر 1400 تعداد 54 هزار و 633 معلم تربیت خواهد کرد.

تحصیل 170 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان حدود 170 هزار دانشجو دارد و که نسبت به نیاز آموزش و پرورش حدود60 هزار معلم کمبود در مدارس کشور مواجه هستیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، همچنین از برنامه دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای ردیف هیأت علمی خبر داد و گفت: برای سال 1400 دانشگاه فرهنگیان به 2 هزار و 80 عضو هیأت علمی نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار