وضعیت بیماری کرونا در استان فارس از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت گفت از نقاط قوت مدیریت اپیدمی در استان فارس بالا بودن میزان تست‌های روزانه و به دنبال آن افزایش تعداد موارد شناسایی بیماران بوده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت بیماری کرونا در استان فارس از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

سیما سادات لاری با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان فارس، بیان کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان فارس همچنان دارای روند صعودی است و در حال حاضر دارای بالاترین میزان از زمان شیوع بیماری است. هم اکنون شهرستان‌های آباده، استهبان، اقلید، جهرم، سروستان، استهبان، داراب، سپیدان، ممسنی، شیراز، کوار و فیروز آباد در وضعیت قرمز هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین بیضا، پاسارگاد، خرامه، خفر، خرم بید، زرین دشت، لامرد، لارستان و گراش در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر قرار دارند، مابقی شهرستان‌ها در وضعیت بد یعنی با خطر متوسط هستند. در هفته‌ گذشته بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان فارس حدود ۲۱ و نیم نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در این شاخص پایین‌تر از میانگین کشوری است و همچنین در هفته‌ی گذشته بروز هفتگی موارد مرگ و میر حدود ۵۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت بوده که میزان بروز در این شاخص بالاتر از میانگین کشوری می‌باشد.

به گفته وی از نقاط قوت مدیریت اپیدمی در این استان بالا بودن میزان تست‌های روزانه و به دنبال آن افزایش تعداد موارد شناسایی بیماران بوده است.

لاری افزود: از زمان شیوع بیماری در کشور حدود بیش از ۴۷۵ هزار تست پی‌سی‌آر در این استان انجام شده است و اکنون ۲ هزار و ۳۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که ۳۷۸ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند. امیدواریم با همکاری جدیت مردم استان فارس در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همراهی آنها در اعمال محدودیت‌های سراسری و مصوب و همچنین نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی متولی استان، شاهد توقف گسترده بیماری در این استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار