کشف ۷۱۶ تن انواع مواد مخدر در هشت ماه سال جاری

تهران (پانا) - جانشین فرمانده ناجا گفت طی هشت ماه سال جاری بیش از ۷۱۶ تن انواع مواد مخدر کشف شده که افزایش ۳۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۷۱۶ تن انواع مواد مخدر در هشت ماه سال جاری

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدرضمن تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار کرد: از ۷۱۶ تن کشفیات مواد مخدر، ۱۰۰ تن در نقطه صفر مرزی، بخشی از آن در کویر، جاده ها، جنگل و کوهستان ها بوده است. کشفیات قابل توجه مواد مخدر نشان از همکاری توامان حوزه های رزمی و دیپلماسی دارد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره تاثیر ورود موادمخدر به کشور بر جوانان گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر لقب "گروه نجات انسان ها" برازنده پلیس است چراکه جان خود را در راستای مبارزه و مقابله با مواد مخدر و رضای خداوند متعال فدا می کنید و شب و روز در حال مبارزه هستید.

رضایی ادامه داد: کسب لقب "نیروی مقدس انتظامی" از سوی مقام عظمای ولایت و همچنین لقب" مجاهدان فی سبیل الله" برای کارکنان نشان از اقدامات جهادی شما دارد.

افزایش تولید مواد مخدر سنتی در افغانستان طی ۲۰ سال گذشته

وی در ادامه گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده طی ۲۰ سال گذشته تنها ۲۰۰ تن مواد مخدر سنتی در افغانستان تولید می شد که اکنون این میزان ۴۵ برابر افزایش یافته و لازم است در این رابطه هدف از ورود کشورهای غربی به افغانستان مورد بررسی قرار بگیرد.

رضایی تاکید کرد: هدف از ورود کشورهای غربی به افغانستان سلب آسایش و امنیت مردم و مسلمانان این کشور است که تاثیر منفی بر کل جهان خواهد داشت.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: در این رابطه آیا ملت های اروپایی و آمریکایی مطلع از جنایات دولت های خود نیستند؟! آیا سازمان ملل نباید ورود جدی پیدا کند؟! کشورهای غربی تنها سبب افزایش قتل، غارت و ذلت برای مردم افغانستان شده اند و شغل آن ها را به تولید مواد مخدر تبدیل کرده اند.

رضایی تاکید کرد: ملت های اروپایی و آمریکایی، کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس، اساتید دانشگاه ها، نخبگان و ... باید در خصوص وقوع جنایت ها در افغانستان مطالبه گر باشند. دولت انگلیس در افغانستان مرتکب جنایت های بسیاری شده است و آن ها موظف به پاسخگویی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که پرچم نجات انسان ها را در دست دارد. در جمهوری اسلامی ایران نیروی مقدس انتظامی وجود دارد و از دستگاه دیپلماسی مطالبه گر است بایستی حرف جدی مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر را به گوش جهانیان برسانیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه با گذشت ۴۰ سال همچنان با اعتماد و اعتقاد مبارزه ادامه دارد، اظهارکرد: کشورهای همسایه باید قدردان جمهوری اسلامی ایران باشند چراکه امروز جمهوری اسلامی در مقابله و مبارزه با مواد افیونی پیشگام است.

رضایی ادامه داد: آیا سازمان ملل در خصوص افرادی که در حوزه تولید مواد مخدر کوتاهی می کنند و آتش بیار معرکه شده اند، نباید بیانیه ای صادر کند و در این موضوع ورود جدی داشته باشد؟

وی افزود: وقت آن رسیده که تمامی ملت های کشورهای همسایه در این حوزه وارد صحنه شوند و حرف های خود را به مرحله عمل برسانند چراکه مزارع کشاورزی در افغانستان به زمین های کشت خشخاش تبدیل شده اند بنابراین لازم است که با اقدامات عملی، تولید و کشت مواد مخدر را در این کشور به صفر برسانیم.

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: سایر کشورها باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر به جمهوری اسلامی ایران کمک کنند البته داخل کشور وزارت امور خارجه نیز باید ورود جدی داشته باشد.

رضایی در ادامه با اشاره به راه اندازی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این ستاد اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام داده است اما نیازمند حمایت های بیشتری هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تامین اعتبار برای انسداد مرزها امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در حوزه دریا در خصوص مبارزه با مواد مخدر بایستی شناورها و تجهیزات به روز در اختیار مرزبانان قرار بگیرد از سویی کشورهای همسایه باید مطالبه گر باشند. در واقع در این رابطه باید سهم ملت ها و کشورها در این امر مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار