نائب‌رئیس مجلس: هیات رئیسه نمی‌تواند جلوی تذکرات نمایندگان را بگیرد

تهران (پانا) - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از رایزنی هیئت رئیسه با کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی برای تغییرات در آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نائب‌رئیس مجلس: هیات رئیسه نمی‌تواند جلوی تذکرات نمایندگان را بگیرد

به گزارش روابط عمومی مجلس، سید امیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی درباره تصمیم هیئت رئیسه برای ساماندهی و اثرگذاری بیشتر تذکرات، گفت: کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی برای رسیدگی موضوعات در مجلس و اداره پارلمان آیین‌نامه‌گذاری می‌کند و اگر این کمیسیون طرحی دارد باید پیش‌نویس طرح خود را در صحن ارائه کند تا تصویب شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیئت رئیسه مجری اجرای آیین‌نامه است به همین دلیل نمی‌تواند برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس مقابل طرح پیشنهادات و تذکرات نمایندگان درباره طرح‌ها و لوایح را به دلیل تعدد نظرات و مصلحت‌اندیشی، در صحن بگیرد.

وی درباره پیشنهادات فراوانی که ممکن است از سوی نمایندگان درباره یک طرح ارائه شود، افزود: هیئت رئیسه اختیار تجمیع پیشنهادات را ندارد و فقط می‌تواند در صورت رای آوردن یک پیشنهاد، سایر پیشنهادات مشابه را حذف کند اما حق دست‌کاری ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: هیئت رئیسه برای اصلاح آیین‌نامه با کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس صحبت‌هایی انجام داده اما به هر شکل هیئت رئیسه مسئول تصمیم‌گیری نیست بلکه مجری آیین‌نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار