پژوهش‌سراها، از مهم‌ترین مراکز یادگیری اثر بخش، هنوز جایگاه خاص خود را به دست نیاورده است

کلات(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش کلات در جلسه پژوهش سرای دانش آموزی، دغدغه مندی خانواده ها را آموزش دانش آموزان در حوزه های مهارتی دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۱۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌سراها، از مهم‌ترین مراکز یادگیری اثر بخش، هنوز جایگاه خاص خود را به دست نیاورده است

جلسه هیئت‌امنای‌پژوهش‌سرای دانش آموزی ابوریحان کلات با حضور رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات برگزار شد.

رمضان پروانه در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج یکی از دغدغه مندی های خانواده ها را آموزش دانش آموزان در حوزه های مهارتی دانست و اظهار کرد: این روز‌ها پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی،یکی از مهم‌ترین قطب‌های علمی کشور هستند و نقش بسیار مهمی در روند پژوهش دانش‌آموزان دارند؛این در حالی است که هنوز حتی واژه پژوهش‌سرا برای بسیاری از دانش‌آموزان و خصوصا اولیای آنان نامی نا آشنا است. بسیاری از اولیای دانش‌آموزان هنوز نمی‌دانند که حضور دانش آموزانشان در پژوهش‌سراها و استفاده از امکانات پژوهشی، جزئی از حقوق آنان است و باید تلاش کرد تا این فاصله را کم کنیم و این میسر نمی شود مگر با بالا بردن کیفیت های آموزشی و مهارتی.

وی بیان کرد: پژوهش‌سراها به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز منابع یادگیری اثر بخش در نظام آموزشی هنوز جایگاه خاص خود را به دست نیاورده است. از پژوهش سرا به عنوان انبار مهمات آموزشی یاد می‌شود؛ جایی که فرصت یادگیری اثر بخش با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز فراهم شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در ادامه‌گفت: پژوهش‌سرا این امکان را دارد که بتواند با ارائه کلاس‌های آزمایشگاهی به صورت تخصصی زمینه بروز خلاقیت فکری نوآموزان عرصه علم را آماده کرده و معلمین را علاقه‌مند و دانش‌آموزان را مشتاق‌تر از گذشته به یادگیری دعوت کند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات تشریح کرد: کشور به تربیت پژوهشگر نیازمند است، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به عنوان یک مرکز تخصصی در هر منطقه نیازمند متخصص‌ترین کارشناسان هر رشته هستند، صرفا داشتن ایده خوب کافی نیست و باید با تلاش پی‌درپی طرح یا ایده خود را به ثمر برسانند تا تبدیل به محصول شود، آن وقت خواهیم دید آموزش ها لذت بخش و ماندگار خواهند شد.

وی اظهار کرد: از پژوهشگران دانش‌آموز و نوجوان تقاضا دارم که هیچ‌گاه دست از تلاش نکشند، به هیچ عاملی در مسیر اجازه توقف ندهند و بعد از هر شکست بار دیگر شروع کنند.

مدیر آموزش و پرورش کلات در پایان افزود: در این برهه از زمان که آموزش ها به صورت مجازی دنبال می شود باید دست در دست هم دهیم و برای تقویت پژوهش سراها بکوشیم و امیدوارم به این نتیجه برسیم که باید همه فعالیت های ما در هر زمینه ای مبنای علمی و اثر بخش داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار