کاظمی در آیین اختتامیه اولین و افتتاحیه دومین طرح ملی لاله‌های روشن تاکید کرد

توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ راهی برای نزدیک شدن به تحقق سند تحول بنیادین

تهران (پانا) - آیین اختتامیه اولین و افتتاحیه دومین طرح ملی لاله‌های روشن، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی (40 هزار یادواره، 40 هزار شهید، 40 هزار مدرسه) صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ راهی برای نزدیک شدن به تحقق سند تحول بنیادین

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این آیین توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را راهی برای نزدیک شدن به تحقق سند تحول بنیادین دانست که برگزاری جشنواره لاله روشن یکی از این برنامه‌هاست.

وی به اجرای برخی دیگر از برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و با بیان اینکه باید بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به دانش‌‌آموزان و نسل جدید منتقل کنیم افزود: باید از همه استان‌ها به ویژه استان مازندران برای اجرای خوب این یادواره در سطح کشور تشکر کرد این برنامه باید به یک برنامه پایدار تبدیل شود زیرا دانش‌آموز محور است که می‌تواند دبیرخانه دائمی در استان مازندران داشته باشد.

کاظمی در این آیین با اشاره به اینکه این یادواره به صورت پایلوت در استان مازندران با 2 هزار یادواره آغاز شد اظهار کرد: از استان‌هایی که کمتر به این برنامه پرداختند می‌خواهیم بیشترین مشارکت و توجه را داشته باشند. امیدوارم تجربه افتتاحیه دومین طرح ملی لاله‌های روشن همراه با یک آسیب شناسی برای ایجاد انگیزه مضاعف برای استان‌ها باشد، فضای مجازی نیز فرصت بیشتری را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم این برنامه را با قوت در دل مدارس پیش ببریم.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز در ادامه این آیین به بیان مطالبی درباره اجرای این طرح پرداخت و به تهیه سندی از اطلاعات شهدای 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بزرگترین دغدغه ما در این طرح این بود که در کنار شهدا باشیم و آنان را فراموش نکنیم اینان افرادی بودند که از خود گذشتند و به نظام تعلیم و تربیت خدمت کردند.

به گزارش پانا، وی با اشاره به اینکه در این طرح مدیران مدارس، تشکل‌های دانش‌آموزی، شوراهای دانش‌آموزی نیز همکاری داشتند عنوان کرد: باید دانش‌آموزان را با فرهنگ شهدا آشنا کنیم امیدوارم که در این طرح موفق بوده باشیم.

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم به بیان نکاتی درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

وی عنوان کرد: من به جد می‌گویم که طرح لاله‌های روشن در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مطالبه مقام معظم رهبری نیز است ایشان بر مقاومت، جهاد و شهادت تاکید دارند.

رزاقی با اشاره به اینکه نهادینه سازی این فرهنگ جز یکی از برنامه‌های شاخص و مورد تاکید مقام معظم رهبر است افزود: نیازمند این هستیم که این راهبرد را در بحث ترویج عینی تر کنیم. ما به همت و تلاش همکاران شورای ترویج آموزش و پرورش را راه‌اندازی کردیم که دستورالعمل آن به زودی ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: ترویج اردوهای راهیان نور، توجه به جامعه ایثارگران و ترویج فرهنگ شهادت بااهمیت است که باید دیدگاه‌‌ها و خاطرات پدران و مادران شهدان را ترویج دهیم؛ طرح لاله روشن نمونه بارزی از این راهبرد است.

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به عنوان میزبان برنامه کشوری «لاله‌های روشن» در این آیین به برخی از نکات قابل اهمیت اشاره کرد.

وی در این آیین از راه‌اندازی کانال لاله‌های روشن در شبکه شاد خبر داد و گفت: از زمانی که عضویت در این کانال فعال شد، تعداد زیادی از دانش‌‌آموزان در این کانال عضو شدند و کلیپ‌های زیادی از مدارس سراسر کشور به ما می‌رسید.

به گزارش پانا، در پایان این برنامه از پوستر دومین طرح ملی لاله‌های روشن، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی (40 هزار یادواره، 40 هزار شهید، 40 هزار مدرسه) رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار