موافقت ترامپ با انتقال قدرت به بایدن

تهران (پانا) - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که با انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور موافقت کرده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
موافقت ترامپ با انتقال قدرت به بایدن

ترامپ بامداد سه‌شنبه در توئیتر نوشت که از «امیلی مورفی» مدیر اداره خدمات عمومی درخواست کرده است تا اقدامات لازم در مورد «پروتکل‌های اولیه» برای انتقال قدرت به بایدن را اجرا کند.

وی با تشکر از مورفی نوشت: او مورد ارعاب و تهدید و آزار قرار گرفته است. من نمی خواهم ببینم که این اتفاقات برای او، خانواده اش و کارکنان اداره خدمات عمومی رخ دهد.

ترامپ افزود: پرونده ما با قدرت ادامه پیدا می کند. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و معتقدیم که غلبه خواهیم کرد. در راستای منافع کشورمان، از امیلی و تیمش می خواهم که در رابطه با پروتکل های اولیه کاری را که لازم است انجام دهد. به تیمم هم همین را گفته ام.

مورفی در نامه ای اعلام کرد که بایدن به منابع و خدمات فدرال دسترسی خواهد داشت تا روند انتقال قدرت به وی تسهیل شود.

موافقت ترامپ پس از آن اعلام شد که مقامات انتخاباتی ایالت میشیگان، پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را با ۱۵۴ هزار رای در این ایالت تایید کردند و ساعاتی پیش از آن نیز بایدن تیم امنیت ملی خود را معرفی کرد.

همچنین بیش از صد مقام امنیت ملی که در دولت‌های جمهوریخواه و کنگره خدمت کرده‌اند از دونالد ترامپ خواستند تا شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را بپذیرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام‌های سابق در نامه‌ای که دوشنبه به وقت محلی آمریکا منتشر شد، تاکید کردند که خودداری ترامپ از پذیرش شکست و انتقال قدرت به جو بایدن یک «تهدید جدی» علیه کشور و روندهای دموکرات‌های آمریکاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار