نحوه فعالیت اماکن زیارتی در محدودیت‌های جدید کرونایی

تهران (پانا) - طرح جامع محدودیت‌های کرونا در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که بنا به گفته مسئولان ستاد ملی کرونا روند اجرای محدودیت‌ها در سه روز گذشته مناسب بوده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نحوه فعالیت اماکن زیارتی در محدودیت‌های جدید کرونایی

از ابتدای شیوع کرونا در کشور محدودیت‌‌هایی برای کنترل این بیماری اعمال شد اما با ورود به فصل پاییز رفته رفته به آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا افزوده شد و روزهای سیاهی را از نظر پاندمی کرونا در کشور رقم زد. ستاد ملی مقابله با کرونا که مسئولیت تصمیمات برای کنترل این بیماری را برعهده دارد تصمیم گرفت محدودیت‌های شدیدتری را اعمال کند تا این بیماری مهار شود. در عین حال اکنون 160 شهر در وضعیت قرمز، 208 شهر در وضعیت نارنجی و 80 شهر در وضعیت زرد هستند که در طرح جامع محدودیت‌های کرونا، محدودیت‌ها بر اساس وضعیت شهرها در بخش‌های مختلف اعمال می‌شود.

در این طرح، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده است. در طرح جدید شاخص تعداد بستری، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر شهر زرد، 6 نفر در ۱۰۰ هزار نفر شهر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند و وزارت بهداشت لیست شهرهای زرد، نارنجی و قرمز را اعلام خواهد کرد.

در چارچوب اعمال محدودیت‌ها که از روز شنبه هفته جاری آغاز شد و امروز چهارمین روز اجرای این محدودیت‌های جدید است، نحوه فعالیت اماکن زیارتی مشخص شده است.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر پایه جغرافیایی شهر‌ها تدوین و در حال است. بر اساس ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت بقاع متبرکه و اماکن مقدس زیارتی برابر دستورالعمل‌های ابلاغی قبلی وزارت بهداشت خواهد بود و فعالیت این مراکز همچنان تعطیل است.

بر این اساس، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرتردد در همه شهرها در همه وضعیت‌ها الزامی است و متخلفان برابر مصوبات ستاد ملی جریمه خواهند شد. این در حالیست که زمان خاتمه محدودیت‌ها در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز منوط به تغییر وضعیت‌ها بوده لذا تصور دو هفته‌ای بودن طرح تلقی درستی نیست.

بنابر آنچه سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ظهر روز گذشته (دوشنبه سوم آذرماه) تعداد ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۵۵ بیمار جان خود را از دست داده‌اند. همچنین وضعیت ۲۷ استان کشور قرمز و وضعیت ۴ استان نیز نارنجی است. استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار