معاون اجتماعی ناجا: پلیس «جامعه محور» باید باشیم

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه باید پلیس جامعه محور باید باشیم، گفت نیروهای پلیس در برابر مردم بایستی با اقتدار توام با رأفت و مهربانی ظاهر شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون اجتماعی ناجا:  پلیس «جامعه محور» باید باشیم

سردار مهدی حاجیان در آیین تکریم ومعارفه معاون اجتماعی ناجا اظهار کرد: امیدوارم در پاسداشت خون شهدا بتوانم برنامه های خود را برابر اصول و مبانی اسلام و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، فرامین و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و تدابیر خردمندانه فرمانده و هیئت رئیسه ناجا اجرایی کنم.

سردار حاجیان ادامه داد: تامین نظم و امنیت، اجرای قانون و توسعه عدالت اجتماعی از مهم ترین ارکان ثبات سیاسی و نظام اجتماعی است که مسئولیت خطیر و مهم تامین نظم و امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه سبزپوشان ناجا مدال پرافتخار مجاهدان فی سبیل الله را بر سینه دارند، خاطر نشان کرد: در ماموریت های اجتماعی، ارتقای امنیت "ذهنی" بسیار مهم تر از امنیت "عینی" است و افزایش احساس امنیت در جامعه می تواند موجب آسایش بیشتر مردم را فراهم کند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه امنیت محصول ارزشمندی است، خاطر نشان کرد: امنیت بسترساز توسعه فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی است و بایستی در فرآیند تامین نظم و امنیت، فاصله خود را با مردم کم کنیم چرا که تعامل با مردم می تواند تاثیر محسوسی در اجرای قانون ، قانون پذیری افراد، کاهش جرایم و ... داشته باشد.

حاجیان با اشاره به تدابیر فرمانده ناجا در بحث تحقق رویکرد جامعه محوری پلیس اظهارکرد: معتقدم که مردم پلیس را در بدو و بطن زندگی خود می بینند بنابراین این حضور باید " موثر " و " اطمینان بخش "باشد. در نتیجه بایستی در ارائه چهره ای مقتدر توام با رأفت و مهربانی پلیس به جامعه بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اقتدار پلیس در برابر قانون شکنان و هنجارشکنان است، خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس در برابر مردم بایستی با اقتدار توام با رأفت و مهربانی ظاهر شوند و این ظهور و بروز می تواند به ارتقای سطح تعاملات و همکاری مردم با پلیس بیفزاید.

حاجیان با بیان اینکه ماموریت های معاونت اجتماعی ناجا ارزشمند و حرفه ای است، اظهارکرد: نیروهای معاونت اجتماعی با وجود تنوع و کثرت ماموریت های اثرگذار، حقیقتا سربازان گمنام هستند و البته ضمن قدردانی مجدد از حسن اعتماد سردار "اشتری"، به همت همه نیروهای این معاونت تلاش خواهیم کرد که نگاه و تدابیر راهبردی فرمانده ناجا در این حوزه به برنامه عملیاتی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید پلیس "جامعه محور" باشیم، در بخش پایانی سخنان خود از زحمات معاونان پیشین اجتماعی ناجا از جمله سردار "احمد نوریان"، سردار "سعید منتظرالمهدی" قدردانی کرد.

گفتنی است، پیش از سخنان فرمانده ناجا، سردار "احمد نوریان" با بیان اینکه در زمان مسئولیت به عنوان معاون اجتماعی ناجا تلاش کردیم حوزه اجتماعی را به ریل گذاری اصلی برگردانیم از تقویت فعالیت های رسانه ای پلیس، توسعه فضای مجازی و ارتقای عملکرد مرکز افکارسنجی این معاونت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معاون سابق اجتماعی ناجا با اشاره بر لزوم تقویت حوزه های مشارکت عمومی و آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا بر به روز کردن تجهیزات به ویژه در اداره کل مستندات تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار