معاون عملیات سازمان امداد و نجات تاکید کرد:

ضرورت تشکیل تیم‌های بین‌المللی امداد و نجات

تهران (پانا) - معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در نشست سازمان‌دهی تیم‌های بازپیوند خانواده و داوطلبی در این سازمان، بر ضرورت تشکیل تیم‌های بین‌المللی امداد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تشکیل تیم‌های بین‌المللی امداد و نجات

به گزارش سازمان امدادونجات، محمدباقر محمدی گفت: این نشست با حضور سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و قائم‌مقام سازمان داوطلبان برگزار شد. در این نشست بر ضرورت تشکیل تیم‌های بین‌المللی و مشارکت حداکثری بین‌سازمانی برای مدیریت حوادث و سوانح توسط هلال‌احمر با محوریت سازمان امدادونجات تاکید شد.

وی از برگزاری نشست سازمان‌دهی تیم‌های بازپیوند خانواده و داوطلبی در سازمان امدادونجات خبر داد و افزود: در نهایت پس از بحث و تبادل‌نظر حاضران در جلسه مقرر شد صورت‌جلسه‌ی مربوطه توسط کارشناسان سازمان امدادونجات تهیه و تدوین و به‌منظور دریافت استراتژی‌های کتبی هر سه‌حوزه مکاتبه شود.

معاون عملیات سازمان امدادونجات ادامه داد: همچنین قرار شد سازمان داوطلبان و معاونت امور بین‌الملل ضمن ارائه‌ی استراتژی‌های هر واحد به‌ صورت کتبی نسبت ‌به معرفی نماینده‌ی تام‌الاختیار برای تشکیل جلسات اصلاح دستورالعمل اقدام کنند.

وی عنوان کرد: نمایندگان معرفی‌شده از سوی حوزه‌ها در اسرع‌وقت نسبت‌به بازنگری دستورالعمل ابلاغی اقدام و ویرایش جدید را برای ابلاغ از سوی دبیرکل هلال‌احمر ارسال خواهند کرد.

محمدی گفت: سازمان داوطلبان پس از تدوین دستورالعمل مربوطه، رابطین استانی را به‌منظور تشکیل تیم‌های بازپیوند در سراسر کشور مشخص و به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه خواهد داد.

معاون عملیات سازمان امدادونجات اضافه کرد: نرم‌افزارهای موجود در خصوص بازپیوند خانواده توسط سازمان امدادونجات و با همکاری امور بین‌الملل بررسی و به‌منظور تهیه‌ سامانه‌ی تخصصی در جمعیت هلال‌احمر اقدام می‌شود. همچنین پیش‌بینی و پیگیری تامین منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی تیم‌ها و سامانه‌ مربوط به آن توسط هر سه‌حوزه پیگیری خواهد شد.

در این جلسه منصوره باقری، سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه‌ی هلال‌احمر ضمن تشریح سوابق تشکیل تیم‌های بازپیوند بر ضرورت تعیین استراتژی بین‌سازمانی و بازنگری دستورالعمل تاکید کرد.

وحید شفیعی، قائم‌مقام سازمان داوطلبان نیز در خصوص اقدامات سازمان داوطلبان مبنی‌بر راه‌اندازی تیم‌های بازپیوند به‌ویژه در زمان راه‌پیمایی اربعین حسینی و نقاط قوت و ضعف آن مواردی را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار