زمینه‌های همکاری پزشکان بدون مرز و داوطلبان هلال‌احمر بررسی شد

تهران (پانا) - نشست روسای سازمان‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر و پزشکان بدون مرز به منظور ترسیم چشم اندازهای همکاری مشترک درخصوص مقابله با کرونا و راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی مشترک به عنوان الگویی فراملی در محل سازمان داوطلبان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
زمینه‌های همکاری پزشکان بدون مرز و داوطلبان هلال‌احمر بررسی شد

به گزارش سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان در این نشست ضمن استقبال از اعلام آمادگی سازمان پزشکان بدون مرز برای همکاری با جمعیت هلال احمر، به رویکرد و تاکید رئیس جمعیت هلال احمر نسبت به همکاری‌های بین‌المللی در اجرای امور خیریه و عام المنفعه اشاره کرد.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر فعالیت های سازمان داوطلبان بر ارائه خدمات درمانی، معیشتی و تجهیزات توانبخشی به خانواده های متاثر از ویروس کرونا معطوف است، خاطرنشان کرد: با همراهی خیرین و نیکوکاران، تاکنون بسیاری از اقلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران نیازمند در قالب طرح بانک امانات تجهیزات پزشکی در سراسر کشور تامین شده است که این اقلام بیشتر شامل دستگاه های اکسیژن ساز، مانومتر و اکسیژن سنج و نظایر آن و مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به قدمت اهدای تجهیزات پزشکی از سوی خیرین و نیکوکاران از زمان وقوع زلزله بم، تاکید کرد: وجود طرح هایی مانند بانک امانات تجهیزات پزشکی در وضعیت فعلی می تواند گره گشای مشکلات بسیاری از بیماران باشد.

نصیری افزود: این اقلام به صورت امانی به همراه دستورالعمل استفاده صحیح، تنها در اختیار بیماران معرفی شده از سوی مراکز درمانی قرار می گیرند. در کنار این طرح، پویش "دست یار" نیز برای جمع آوری کمک های مردمی و اعلام کد دستوری، آموزش داوطلبان برای استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز و نیز پاسخگویی بر خط داوطلبان در سامانه به بیماران مبتلا به کرونا از دیگر اقدامات حمایتی این سازمان به شمار می رود.

در این نشست، توماس بالیوت رئیس نمایندگی سازمان پزشکان بدون مرز در ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان داوطلبان، به معرفی فعالیت‌های پزشکان بدون مرز در ایران پرداخت و افزود: پزشکان بدون مرز آمادگی دارند تا علاوه بر تامین اقلام بانک امانات مذکور، بیشتر در زمینه آموزش داوطلبان، کمک به بیماران مبتلا به کرونا و استفاده صحیح از دستگاه های اکسیژن ساز، پیگیری و نیز ارجاع موارد اورژانسی تهدید کننده حیات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از طریق راه اندازی خط تلفنی مشترک با جمعیت هلال احمر همکاری کنند.

در پایان این نشست، ضمن تأکید بر همکاری‌های دو جانبه مقرر شد فرصتی برای تبلیغات و عضوگیری پزشکان بدون مرز در جمعیت هلال احمر فراهم و در روزهای آینده، طرح راه اندازی بانک امانات تحهیزات پزشکی مشترک به عنوان الگویی فراملی بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار