برخورد قاطع با اصناف متخلف

تهران (پانا)- امروز پیرو محدودیت های جدید کرونایی نظارت و سرکشی گشت های مشترک از اصناف در سطح شهر تهران صورت گرفت و در راستای این نظارت و بر اساس گفته نماینده فرماندار تهران نظارت گشت های مشترک برای برخورد با اصناف متخلف با جدیت مستمر تا پایان طرح ادامه دارد و برخورد قاطع با تمامی تخلفات انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قاطع با اصناف متخلف

به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) گشت مشترک اصناف، پلیس اماکن، بهداشت و فرمانداری تهران نسبت به اعمال قانون واحدهای صنفی متخلفی که در دسته گروه یک مشاغل قرار ندارند و مشغول فعالیت بودند در محلات مختلف شهر تهران اقدام کردند این گشت ها به همراه خبرنگاران امروز از واحدهای صنفی مختلفی بازدید داشتند و با متخلفین برخورد شد.

بنابراین گزارش، بی تردید موفقیت طرح جدید تنها با مشارکت همه شهروندان محقق خواهد شد، لذا صاحبان اصناف باید ضوابط طرح را جدی بگیرند و نسبت به تعطیلی واحدهایی که اجازه فعالیت ندارند اقدام کنند، در غیر اینصورت باید منتظر پلمب واحدهای خود باشند.

در سرکشی های امروز همراه گشت های مشترک برای برخورد با اصناف متخلف در طرح هوشمند مدیریت کرونا حضور داشت، نکات عجیبی مشاهده می شد از گلفروشی که اظهار می کرد گل جزو مواد فاسدشدنی است و برای آبیاری گل ها مغازه را باز کرده بود و تذکر گرفت تا واحدی که نسبت به عرضه لواشک و سبزی خرد شده و ترشیجات واحد صنفی خود را باز کرده بود و مدعی بود اصلا از اجرای این طرح خبر ندارد و ابلاغی از اصناف به وی نشده فعالیت خود را انجام می دادند، البته این واحد علاوه بر بازگشایی غیرقانونی اقدام به عرضه مواد غیربهداشتی می کرد که تذکر گرفت و مقرر شد علاوه بر تعطیلی واحدش به مرکز بهداشت برای تعیین تکلیف مواد غیر بهداشتی عرضه شده، مراجعه کند.

کافه قنادی که در ظاهر کمی هم شبیه رستوران بود و مدعی بود فقط عرضه بیرون بر دارد اما پس از تحقیقات مشخص شد مجوز کسب ندارد و برای کافی شاپ اقدام به کسب مجوز کرده است که تذکر گرفت و متعهد به تعطیلی واحد خود تا پایان طرح شد. مشاور املاکی که با پرخاش حتی تا مرز درگیری با عوامل گشت های مشترک هم پیش رفت، طلبکارانه و بی توجه به سلامت سایر شهروندان سعی در توجیه بازگشایی واحد خود داشت.

به گزارش ایسنا، در این گشت و نظارت البته بارها صحنه خواهش و التماس واحدها برای عدم برخورد و جلوگیری از پلمب را هم شاهد بودیم.

ای کاش همه اصناف محترمی که مجاز به فعالیت نیستند لحظه ای به سلامت خود و سایر شهروندان فکر کنند و پیش از گرفتار شدن و برخورد قانون با آنها خود در جهت مشارکت برای مقابله با این ویروس منحوس اقدام به تعطیلی واحد خود کنند.

البته برخی صاحبان اصناف نیز شکایت ها و گله هایی درباره مشکلات معیشتی همچون اجاره مغازه، برگشت چک ها و خرج روزانه داشتند که باید این صحبت ها نیز توسط مسئولین شنیده شود و در کوتاه ترین زمان ممکن همزمان با اجرای طرح، برای آنها راهکارهایی اتخاذ شود.

در همین راستا ایمان قربانی در حاشیه اعمال قانون این گشت در گفت وگو با ایسنا، در تشریح ماموریت گشت های مشترک فرمانداری تهران، اصناف، پلیس اماکن و بهداشت که امروز از برخی نقاط شهر تهران از جمله محدوده یوسف آباد انجام شد، گفت: به حمد الله تعداد زیادی از اصناف در حدود ۹۰ درصد، طرح جدید ۲ هفته ای محدودیت های کرونایی را به خوبی رعایت کرده و واحدهای خود را تعطیل کرده اند که این همکاری و مشارکت شهروندی جای تقدیر دارد.

وی افزود: متاسفانه تعداد کمی از واحدهای صنفی که در دسته مشاغل گروه یک نیستند و باید تعطیل باشند طرح را جدی نگرفته و علی رغم ابلاغ اصناف اقدام با بازگشایی واحدهای خود کرده بودند که با سرکشی گشت های مشترک در محدوده یوسف آباد با آنها برخوردی قاطع و قانونی انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا از ۲۹ بازدیدی که از صنوف مختلف شد دو واحد کافه و آرایشگاه زنانه توسط این گشت پلمب شد و یک واحد مشاور املاک نیز توسط پلیس اماکن پلمب شد. علاوه بر این به ۸ واحد دیگر از اصناف مختلف نیز اخطار داده شد.

وی تاکید کرد: ضمن تقدیر از اصنافی که طرح جدید محدودیت های کرونایی را جدی گرفته و با مشارکت و همکاری نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کرده اند باید تاکید کنیم در طرح جدید جدیت و استمرار در دستور کار قرار گرفته، لذا گشت های مشترک به صورت مستمر تا پایان طرح اقدام به سرکشی و نظارت خواهند کرد و تعداد کمی از واحدهای صنفی که هنوز طرح جدید محدودیت ها را جدی نگرفته اند و اقدام به بازگشایی واحد خود می کنند بهتر است مشارکت کنند و در این ۲ هفته همکاری داشته باشند، در غیر این صورت بدانند که با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار