نحوه تردد تاکسی‌ها وآژانس‌ها در محدودیت‌های جدید کرونایی

تهران (پانا) - طرح جامع محدودیت‌های کرونا از صبح روز شنبه اول آذر آغاز شد و امروز سومین روز اجرای این طرح هوشمند است که در آن نحوه تردد تاکسی‌ها، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی در محدودیت‌های جدید کرونا مشخص شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه تردد تاکسی‌ها وآژانس‌ها  در محدودیت‌های جدید کرونایی

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ظهر روز گذشته (یکشنبه دوم آذرماه) تعداد ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۸۰۲ جان خود را از دست داده‌اند و ۶۰۳ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا در کشور محدودیت‌‌هایی برای کنترل این بیماری اعمال شد اما با ورود به فصل پاییز رفته رفته به آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا افزوده شد و روزهای سیاهی را از نظر پاندمی کرونا در کشور رقم زد. ستاد ملی مقابله با کرونا که مسئولیت تصمیمات برای کنترل این بیماری را برعهده دارد تصمیم گرفت محدودیت‌های شدیدتری را اعمال کند تا این بیماری مهار شود.

اکنون 160 شهر در وضعیت قرمز، 208 شهر در وضعیت نارنجی و 80 شهر در وضعیت زرد هستند که در طرح جامع محدودیت‌های کرونا، محدودیت‌ها بر اساس وضعیت شهرها در بخش‌های مختلف اعمال می‌شود.

بر این اساس محدودیت تردد از ساعت 21 شب تا 4 بامداد اعمال می‌شود که برابر دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، هر خودرویی که بدون مجوز از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح تردد کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. البته با ابلاغ وزیر کشور و فرمانده قرارگاه علمیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، ناوگان تاکسیرانی، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها مشمول طرح منع تردد نمی‌شوند.

در چارچوب اعمال محدودیت ها که از روز شنبه هفته جاری آغاز شد و امروز سومین روز اجرای این محدودیت‌های جدید است، رانندگان تاکسی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا، براساس وظیفه و تعهدی که به مردم دارند به جابه جایی مسافران پرداخته و در این حوزه همچنان فعالیت می‌کنند.

بر این اساس در این ساعات منع تردد کلیه ناوگان تاکسیرانی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شهروندانی که ضرورت خروج منزل در این ساعات را دارند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار