در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه

ظریف بر لغو تحریم‌ها علیه سوریه تاکید کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با بیان کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی موضوع سوریه، بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرعادلانه علیه دولت و مردم سوریه به ویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ظریف بر لغو تحریم‌ها علیه سوریه تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، در دیدار روز گذشته گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تحولات مربوط به بحران سوریه مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه اظهار داشت: طی سال‌های گذشته فرصت‌های مناسبی برای خاتمه دادن به بحران در سوریه پیش آمد ولی هر بار با تلاش‌های خنثی کننده و فرصت‌سوزی برخی کشورها مواجه شدیم.

ظریف همچنین بر لزوم برداشتن تحریم‌های ظالمانه و غیر عادلانه علیه دولت و مردم سوریه خصوصا در شرایط کرونا تاکید کرد.

پدرسون نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت کمیته بررسی قانون اساسی سوریه و تلاش‌های خود برای برگزاری نشست بعدی آن‌ را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند و با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد در حل و فصل بحران ده ساله سوریه، بر اهمیت نقش کشورمان در این روند تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار