رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس دهم در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

سیاست خارجی، هوشمندی می‌خواهد، محمدجواد ظریف استاد این کار است

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس دهم با بیان اینکه همه مسئولان موظف هستند از هر فرصتی به نفع مردم و برای حل مشکل مردم استفاده کنند، تاکید کرد هیچ کس حق ندارد کسی را که برای مردم کار می‌کند، خائن خطاب کند. وی این را هم تاکید کرد که مخالفان مواضع دولت فقط می‌خواهند انتخابات 1400 را ببرند، منافع ملت ایران برایشان مهم نیست.

کد مطلب: ۱۱۴۰۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سیاست خارجی، هوشمندی می‌خواهد، محمدجواد ظریف استاد این کار است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درباره انتقادهای اخیر مخالفان نسبت به مواضع دولت در قبال انتخابات آمریکا و تاکید ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم فرصت‌سوزی، گفت: «همه مسئولان موظف هستند از هر فرصتی به نفع مردم و برای حل مشکل مردم استفاده کنند. هیچ کس حق ندارد کسی را که برای مردم کار می‌کند، خائن خطاب کند. باید همه تلاش کنند مشکلات مردم به حداقل برسد. آقای رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.»

وی ادامه داد: « اکنون که این شکست مفتضحانه برای ترامپ به وجود آمد و مشخص شد که او سیاست‌های غلطی را در پیش گرفته بود و حتی مردم آمریکا هم از عملکردش راضی نبودند و وی را یک رئیس‌جمهور نابه‌خرد می دانستند، اکنون هر کسی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود، باید از همه ظرفیت‌ها و توان کشور به نفع ملت ایران، به نفع مردم ایران به نفع جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. این کار عقلایی است و آقای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه باید همه تلاش‌شان و همه مسئولان نیز باید تلاش کنند تا این ظلم ترامپ به کشور را پاک کنند.»

ایران کشوری صلح‌دوست است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم ضمن انتقاد از مواضع مخالفان دولت که معتقدند رویکرد دولت، ارسال پیام ضعف به آمریکا است، تاکید کرد: «نمی‌شود همیشه جنگید، وقتی می‌بینیم اثرات اقدامات ترامپ در آمریکا منفی تلقی شده است و اقدامات وی بر علیه ایران از سوی مردم آمریکا خسارت‌بار برای کشورشان تلقی شده است، اکنون باید پیام ما به مردم آمریکا چه باشد؟ بگوییم که شما اشتباه کردید که ترامپ را حذف کردید؟ یا بگوییم که شما کار درستی را انجام دادید؟ باید بگوییم آن چهره‌ای که از ایران برای مردم آمریکا توسط ترامپ ساخته شده بود، چهره غیرواقعی بود. ایران کشوری صلح دوست است و آمادگی دارد که با هر کشوری که منافع آن را تامین کند و دست از دشمنی بردارد، اقدام کند.»

متاسفم برای کسانی که از حذف ترامپ ناراحت هستند، ترامپ قاتل شهید سلیمانی بود

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس دهم اضافه کرد: «من متاسفم برای کسانی که از حذف ترامپ ناراحت هستند. ترامپ قاتل شهید سلیمانی بود، ما راضی بودیم ترامپ حذف شود چون ترامپ قاتل رسمی شهید سلیمانی بود.»

مخالفان فقط می‌خواهند انتخابات 1400 را ببرند، منافع ملت ایران برایشان مهم نیست

وی به اهداف مخالفان دولت از گرفتن چنین مواضعی اشاره و تاکید کرد: «آن‌ها فقط می‌خواهند انتخابات 1400 را ببرند و منافع ملت ایران برایشان مهم نیست.»

منتقدان هیچ پیشنهاد قابل توجهی برای جایگزینی ندارند

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا مخالفان خود هیچ سیاست قابل دفاعی برای جایگزینی دارند؟ گفت: «متاسفانه موضوع همین است، از آنها سوال می‌شود پیشنهاد شما چیست؟ هیچ پیشنهاد قابل توجهی را از منتقدان نداریم که حال باید چکار کنیم؟ شما یک راهکار پیشنهاد کنید؟.»

این نماینده سابق مجلس به انتقادها از وزیر امور خارجه بعد از اعلام دوستی دیرین وی با جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، نیز واکنش نشان داد و گفت: «ظریف وزیر امور خارجه است، نباید به وزیر امور خارجه یک شمشیر داد تا با همه بجنگند؛ منظور آقای ظریف این بوده که با بایدن راحت‌تر می‌تواند در جهت دفاع از حقوق ملت ایران، ارتباط برقرار کند.»

سیاست خارجی هوشمندی می‌خواهد، محمدجواد ظریف استاد این کار است؛ نباید لجباری کرد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تاکید کرد: «هر وقت در هر زمانی که فرصت‌ها را سوزاندیم بعدا برای ما افسوس باقی ماند. باید اکنون هوشمندانه‌تر در قبال سیاست خارجی پیش رفت. نمی‌شود لجبازی کرد. سیاست خارجی هوشمندی سیاسی می‌خواهد که آقای ظریف استاد این کار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار