خاجی در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل:

کشورهای غربی مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی کرده‌اند

تهران (پانا)- دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد کشورهای غربی مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده‌اند و تلاش کردند که مانع برگزاری کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای غربی مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی کرده‌اند

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «گیر. او. پدرسن» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در راس هیاتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و شرق فرات گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

خاجی از تلاش‌های پدرسن در پیگیری راه حل سیاسی بحران سوریه و تداوم برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی این کشور حمایت کرد و از سوی دیگر از عدم مشارکت برخی کشورها به ویژه کشورهای غربی در کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق انتقاد کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه اظهار داشت: کشورهای غربی که ادعای حمایت از مسائل انساندوستانه می‌کنند، مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده‌اند و تلاش کردند که مانع برگزاری این کنفرانس شوند.

آخرین وضعیت ادلب در این دیدار، مورد بررسی قرار گرفت و طرفین اظهار امیدواری کردند با اجرای توافقات موجود در ادلب شاهد حفظ آرامش و عدم از سرگیری درگیری‌ها باشند.

پدرسن که از مسکو برای ادامه رایزنی‌ها به تهران سفر کرده، در این دیدار آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای کمیته قانون اساسی سوریه درخصوص دستورکار و زمان برگزاری نشست‌های آتی کمیته قانون اساسی را برای طرف ایرانی تشریح کرد.

وی در این خصوص از تلاش‌های ایران در حمایت از روند سیاسی بحران سوریه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار