معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملارد:

طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان، ترسیم آینده‌ای بهتر پیش روی آنهاست

ملارد(پانا)- طرح توانمندسازی دانش‌آموزان، با رویکرد آموزش همسالان و مشارکت دانش آموزان نوجوان در جهت یادگیری مهارت‌های روانی و اجتماعی انجام می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان، ترسیم آینده‌ای بهتر پیش روی آنهاست

برای اقدام زودهنگام به منظور شناسایی عوامل خطر و رفتارهای پرخطر و عوامل حمایتی در مدارس با استفاده ابزارهای استاندارد جهت ترسیم نیم رخ روانی و اجتماعی دانش‌آموزان، اجرای طرح‌های توانمندسازی روانی، اجتماعی و تحصیلی دانش‌آموزان، آموزش آداب و مهارت‌های زندگی و مهارت‌های صحیح ارتباطی به منظور شخصیت‌سازی، سالم‌سازی فرایند رشد فردی آنان ، تقویت سازوکارهای خود‌کنترلی ، آموزش مهارت‌های اجتماعی بر مبنای نتایج تحلیل آزمون‌های غربال‌گری و نیازسنجی‌های جامع در دستور کار قرار گرفته است.

در همین راستا، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد از برگزاری جلسه قطبی کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌های ملارد، رباط کریم و شهریار، جهت برگزاری هدفمند و هرچه بهتر این طرح، خبر داد.

رضا حضرتقلی در این جلسه گفت: بر اساس طرح تحول بنیادین مدرسه باید به کانون فعالیتهای فرهنگی اجتماعی و تربیتی و تبدیل شود و کارشناسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرحهای متفاوت از جمله طرح توانمندسازی همزمان به دنبال رسیدن به این هدف می باشد. در طرح توانمندسازی همزمان آموزش دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس به منظور ارتقاء سطح سلامت روان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش تمایل به مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم اجرا می شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار