در گفت‌وگو با پانا

ابراهیم قاسم‌پور: در فوتبال ایران همه چیز به همه چیز می‌آید؛ با این وضعیت فوتبالمان هیچ وقت سر و سامان نمی‌گیرد

سال‌هاست به فوتبال ایران چیزی اضافه نشده است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید ایران معتقد است با اوضاع و احوالی که مدیریت فوتبال ایران دارد، نباید انتظار بهبود وضعیت را داشت.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم قاسم‌پور: در فوتبال ایران همه چیز به همه چیز می‌آید؛ با این وضعیت فوتبالمان هیچ وقت سر و سامان نمی‌گیرد

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پانا درباره انتخاب داوود مهابادی و حمید درخشان به عنوان سرمربی و مدیر فنی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: من در مورد شخص صحبت نمی‌کنم به این خاطر که داوود مهابادی و حمید درخشان سال‌هاست که در فوتبال ما کار مربیگری انجام دادند، اما سؤال اصلی من از اعضای کمیته فنی و کسانی که برای فوتبال تصمیم می‌گیرند این است که آن‌ها بر اساس چه ملاک‌هایی این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند؟ همان‌طور که گفتم در مورد شخص خاصی صحبت نمی‌کنم به هرحال مهابادی و درخشان سال‌ها کار مربیگری انجام دادند و حتی در مورد شایستگی‌های آنها هم صحبت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: اما واقعاً برای من سؤال است که آن‌ها برای انتخاب‌هایشان چه ملاک‌هایی در نظر می‌گیرند. در سال‌های گذشته انتخاب‌هایی از کمیته فنی فدراسیون فوتبال دیدیم که به مراتب بدتر از الآن بوده است، فردی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند که حتی بازیکن و مربی هم نبود و در نهایت نتایج بسیار بدی کسب شد. من فکر می‌کنم خیلی از این انتخاب‌ها بر اساس ارتباطات است که صورت می‌گیرد.

سرمربی سابق تیم ملی امید ایران افزود: فکر می‌کنم این انتخاب‌ها البته نمونه آن را هم خیلی زیاد در گذشته دیده‌ایم بر اساس قاعده و قانون نیست، در گذشته معمولاً افرادی که به یک جایی وصل بودند یا فدراسیون را تحت فشار قرار می‌دادند بدون هیچ بررسی انتخاب می‌شدند و در نهایت این انتخاب‌ها بازدهی نداشت و نتایجی هم که به دست می‌آمد نشائت گرفته از همان انتخاب‌ها بود در واقع در فوتبال ما همه چیز به هم می‌آید و ما نباید ابراز ناراحتی کنیم.

قاسم‌پور در ادامه با اشاره به فدراسیون فوتبال گفت: یک سال است که فدراسیون فوتبال رئیس ندارد و معلوم است که یک فدراسیون با این شرایط بحرانی نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد. یکی از مسائل در کشور ما از جمله فوتبال لجبازی است، در حال حاضر یکی از قانون‌هایی که در لیگ برتر فوتبال گذاشتند این است که سرمربی باید فلان مدرک را داشته باشد اما آیا تا حالا دیده‌اید که برای سرپرست تیم مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه کلاس گذاشته شود، در صورتی که نقش اصلی را آن‌ها بازی می‌کند در فوتبال ما بارها دیده‌ایم که افراد غیر فوتبالی و کم دانش روی کار آمده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی چنین قانونمندی وجود نداشته باشد هر کسی می‌خواهد نظرات خود را اعمال کنند، به درست یا غلط بودن آن را هم توجه نمی‌کند. با این شرایط به نظر من فوتبال ما هیچ وقت سر و سامان نمی‌گیرد. آدم‌های غیر فوتبالی برای ما تصمیم می‌گیرند و برخی دیگر هم از طریق فوتبال می‌خواهند به پست و مقام برسند. نتیجه این شده که فوتبال بازیچه برخی افراد شده است‌. در این سال‌ها به فوتبال چیزی اضافه نشده بلکه از آن کم شده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید در پایان گفت: در فوتبال با وصله و پینه کار را انجام می‌دهند و در واقع باری به هر جهت هستند. من یادم می‌آید یک زمانی هدایت تیم امید را به فرهاد مجیدی سپردند و بعد از آن وقتی او نتیجه نگرفت بلافاصله حمید استیلی را که مدیر فنی تیم بود به عنوان جایگزین و انتخاب کرده‌اند. من فکر می‌کنم در حال حاضر این اتفاق هم در تیم جوانان رخ بدهد، به این صورت که اگر مهابادی نتیجه نگیرد بلافاصله درخشان را جایگزین او کنند، آنها بر اساس یک فرمول پیش می‌روند و همیشه یک جایگزین طبق خواسته‌های خود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار