آیین اختتامیه پویش نذردانایی ویژه اهدای کتاب به مدارس فارس برگزار شد

شیراز (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت پویش نذردانایی در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اهمیت مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه راه اندازی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه پویش نذردانایی ویژه اهدای کتاب به مدارس فارس برگزار شد

سعید خادمی در آیین اختتامیه پویش نذر دانایی ویژه اهدای کتاب به مدارس فارس گفت: در این پویش که از مرداد امسال آغاز شد بیش از 92 پایگاه برای جمع آوری کتاب در سطح استان راه‌اندازی شد.

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: در فاز اول این پویش 1440 جلد دانش‌نامه جمع‌آوری شد و در فاز دوم این عدد به 14 هزار جلد رسید و هدف گذاری ما برای فاز سوم 140 هزار جلد کتاب بود که خوشبختانه بیش از این تعداد کتاب در مناطق مختلف جمع‌آوری شد.

خادمی ادامه داد: از شروع اجرای فاز سوم این طرح شاید برای کسی قابل پیش‌بینی نبود که تعداد 140 هزار جلد کتاب بتوان در استان جمع‌آوری کرد اما با همت و تلاش مضاعف همکاران اداره کل آموزش و پرورش فارس و حمایت مسئولان ارشد استان این امر محقق شد.

او ادامه داد: تاکنون بیش از 155 هزار جلدکتاب به ارزش ریالی 20 میلیارد ریال جمع آوری و برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس به سراسر استان ارسال شده است که این مساله باعث شده بیش از 3 درصد به ظرفیتهای کتابخانه مدارس اضافه شود.

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین در این طرح 255 کتابخانه نیز درمدارس محروم استان احداث وتجهیز شده است.

خادمی افزود: کماکان 122 کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش وپرورش در سطح استان آماده دریافت کتب اهدایی و توزیع بین کتابخانه‌های مدارس محروم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار