بارش باران در بیشتر استان‌های کشور طی امروز

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور طی امروز خبر داد و گفت طی روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران در بیشتر استان‌های کشور طی امروز

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا درباره وضع جوی کشور گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در کشور تشدید می‌شود، اظهار کرد: این سامانه طی امروز استان‌های واقع در جنوب غرب کشور از جمله خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب و شمال غرب کشور شامل استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را دربرخواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی امروز بارش‌هایی را در شمال کشور از جمله استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به‌ دنبال دارد و در شمال شرق کشور شامل استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی و نواحی مرکزی شامل استان مرکزی، قم، اصفهان، دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز و در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان سبب بارش باران و در برخی مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد می‌شود.

وی گفت: طی این مدت در در برخی مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب و شمال غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش برف رخ می‌دهد و امروز (۱ آذر) شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، قزوین، تهران و البرز خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا بارش‌ها در غرب کشور کاهش می‌یابد و عمده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی کشور شامل استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و جنوب غرب کشور و دامنه‌های جنوبی زاگرس ازجمله استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، شدت بارش‌ها طی فردا در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و در استان‌های ساحلی دریای خزر خواهد بود.

ضیاییان تاکید کرد: طی روز دوشنبه (۳ آذر) در گیلان و مازندران بارش باران و در گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه (۴ آذر) نیز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده دور از انتظار نیست. طی روز چهارشنبه (۵ آذر) با ورود سامانه بارشی جدید، در غرب و شمال غرب و جنوب غرب کشور همچنین در البرز غربی و مرکزی، گیلان و غرب مازندران بارش باران و در ارتفاعات برخی مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت همچنین دریای خزر تا اواخر وقت فردا (۲ آذر) مواج و خلیج فارس نیز طی امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضع جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ابری همراه با مه رقیق و بارش باران و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار