بیانیه پایانی دختران و پسران قرارگاه ملی در سیزدهمین کنگره اتحادیه دانش‌‌آموزان

تهران (پانا) - قرارگاه ملی دختران و پسران در پایان دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیانیه پایانی صادر کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه پایانی دختران و  پسران قرارگاه ملی در سیزدهمین کنگره اتحادیه دانش‌‌آموزان

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، متن بیانیه قرارگاه ملی پسران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها

همواره آغاز هر مسئولیت و هر اتفاقی،بیم دهنده پایان آن می باشد، و بعد از گذشت یک سال اکنون قرارگاه ملی 99-98 به مرحله ی تحویل پست خود رسیده است،سالی که گذشت،برای اعضای قرارگاه ملی سابق یک سال پرفراز و نشیب و سرشار از اتفاقات پیش بینی نشده بود، اتفاقاتی که برای اعضا تبدیل به یک فرصت شد و اکنون زمان آن رسیده است که برای پیگیری وظیفه ای بالاتر و مورد تاکید مقام معظم رهبری مسئولیت خود را به دوستانمان در قرارگاه ملی 1400-1399 بسپاریم و علاوه بر تمرکز و جدیت در امور علمی و درسی نیز به سایر وظایف انقلابی مان خواهیم پرداخت. از صمیم قلب برای این دانش آموزان آرزوی موفقیت نموده و تاکید می نماییم که هر چند این ویروس منحوس مانع زیارتشان شده ولی همچنان مسئولیتی سنگین به روی دوششان آمده و دعای ما بدرقه راهشان خواهد بود.

در این شرایط خاص پیمان می بندیم که در یک سال باقیمانده از دوران دانش آموزی همواره مراقب وظایف و مسئولیت های خویش به عنوان پرچمداران جنبش دانش آموزی باشیم و با خود و خدای خود عهد می‌بندیم که تا پایان دوره دانش آموزی لحظه ای از مسئولیت و وظیفه نقش آفرینی در مدرسه غافل نباشیم و البته در دوران دانشجویی نیز در مسیر انقلاب گام برداریم اما بعد از گذشت یکسال از مسئولیتمان در قرارگاه ملی همچنان بر سر مطالبات خود هستیم که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

1- عدالت آموزشی همواره یکی از مهم ترین مطالبات جامعه دانش آموزی بوده است که متأسفانه علیرغم تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری همچنان مغفول مانده است و توجه لازم به آن از طرف مسئولین امر صورت نمی گیرد،هم اکنون با توجه به شیوع کرونا توجه به این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است و در مناطق محروم ما بیش از گذشته شاهد مسائلی هستیم که مرتبط با این موضوع است که یکی از مصادیق بارز آن را می توان ضعیف بودن زیرساخت های اینترنتی و مشکلات دانش آموزان در آموزش مجازی مشاهده کرد. 2- اجرای سند تحول بنیادین از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری در نسبت با اموزش و پرورش بوده است که متاسفانه از طرف مسئولین مورد توجه قرار نگرفته است. 3-نیاز به تجدید نظر در محتواهای آموزشی 4- و السلام علی من اتبع الهدی

بیانیه پایانی دختران قرارگاه ملی در سیزدهمین کنگره اتحادیه

متن بیانیه دختران قرارگاه ملی به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْ‏ءٍ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُون

خدای مقتدر و علیم! ما از پای کوه با تو سخن می‌گوییم. کوله‌های‌مان را بر دوش انداخته و بند پوتین‌های‌مان را محکم کرده‌ایم.

برای رسیدن به قله و نصب پرچم حق بر سر آن، از تو یاری می‌جوییم. ما می‌دانیم این راه طولانی‌ست و سنگ‌های زیادی بر سر راه وجود دارند. ریسمان خودت را در اختیارمان قرار ده تا هنگام لغزش و موقع خطر پرتاب، به ریسمان تو چنگ بزنیم. راه دشوار است و هوا نامتعادل. بر ما لباس تقوا بپوشان تا سرمای جهان، از پا درمان نیاورَد. و به چشم‌های کم‌سوی ما نوری بده تا راه از بی‌راه تشخیص دهیم و از قله دور نشویم. خدایا! درندگان زیادی پیش روی ما هستند. مسلح‌مان کن به سلاح ایمان به خودت تا هلاک نشویم.

و اما همت ما! پیش از پای در راه نهادن و ایستادن تا اوج افتخار در قله، ما دختران تمدن ساز، با تو عهد میبندیم: نخست: راه ما را کسانی قبل از ما با خون خود مزین کرده‌اند. افرادی همچو حاج قاسم سلیمانی که خون‌شان سندی ست بر اینکه بهانه نداشته باشیم برای گم کردن راه! پس عهد میبندیم بر سر اینکه چشم از خون او و باقی شهیدان برنداریم و ادامه بدهیم مسیر را. دوم: ما خوب می‌دانیم هر که به تنهایی پیش رفت، گم شد. پس عهد میبندیم که دست یکدیگر را رها نکنیم و به جای "من"، "ما" باشیم. سوم: سرزمین ما همان جایی ست که تاریخ‌سازان‌مان از خورشید هشتم اجازه میگیرند برای قله‌پیمایی. پس خدایا تو شاهد باش که ما نیز از آقای مهربان خود، سلطان توس اذن میگیریم و مدد میطلبیم برای قدم در این راه. چهارم: ما خوب میدانیم که نگه داشتن این علَم و رساندن آن به قله، مسئولیتی سخت و بسیار مهم است. همه‌مان زیر این پرچم جمع شده‌ایم. این سنگر ماست؛ با تو عهد میبندیم که هر کجای این مسیر بودیم، در دفاع از این سنگر و بالاتر بردن پرچم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. پنجم: بر سر قله، بقیةالله ایستاده است. ما کمر همت بسته‌ایم برای اینکه از انصارالمهدی(عج) باشیم.

پس با تو عهد میبندیم که تا زمانی که علَم را به دست او نرسانده‌ایم و مهر تاییدشان بر جان ما نخورده، از پای ننشینیم و در وسط راه نایستیم. ادامه دهیم راه را در هر شرایطی. خدایا امید آن است که رهای‌مان نکنی. با دل‌هایی پیشکش شده به محضرت، قدم در راه می‌نهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار