87 قلم فرآورده سلامت محور غیرمجاز در عطاری‌های زاهدان کشف شد

زاهدان (پانا) - سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کشف و ضبط 87 قلم فرآورده سلامت محور غیرمجاز با ارزش بیش از 92 میلیون ریال در عطاری های زاهدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
87 قلم فرآورده سلامت محور غیرمجاز در عطاری‌های زاهدان کشف شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رضا کیخا اظهار کرد: محصولات سلامت محور تقلبی و قاچاق، چالش جدی معاونت غذا و دارو در بحران کرونا است.

وی درباره مضرات استفاده از داروهای غیرمجاز و قاچاق افزود: استفاده از این فرآورده ها ممکن است سبب بروز عوارض جانبی و آلرژیک در بدن فرد شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اجرای طرح ضربتی ویژه نظارت بر واحدهای صنفی عطاری، بازرسان این معاونت در طی انجام گشت مشترک با سایر دستگاه های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موفق به کشف و ضبط 87 قلم فرآورده سلامت غیرمجاز با ارزش بالغ بر 92 میلیون ریال شده اند.

کیخا، اقلام مکشوفه را شامل انواع فرآورده های سلامت محور قاچاق و غیرمجاز از قبیل داروهای سنتی و دست ساز و مکمل های تقلبی عنوان کرد و افزود: در همین رابطه پنج واحد صنفی عطاری نیز به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: عطاری ها تنها مجاز به عرضه گیاهان خام و فرآوری نشده دارویی هستند و مطابق قانون عرضه هر گونه دارو و مکمل صرفا توسط داروخانه ها مجاز است.

وی ادامه داد: فروشگاه ها و عطاری ها بسته به نوع فعالیتشان و ارائه لوازمی که می تواند به مردم آسیب برساند به طور مستقیم زیر نظر بازرسان غذا و دارو هستند و در صورت وجود هرگونه تخلفی با جدیت با آنها برخورد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار