راز موفقیت رتبه ۱۱ رشته علوم انسانی در کنکورسال۹۹

تهران(پانا) - نیکو نعیمی، دانش‌آموز دارای رتبه ۲۳ کشوری و ۱۱ منطقه‌ای در رشته علوم‌انسانی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ از برنامه‌ریزی و نحوه مطالعه اش برای کسب این رتبه توضیح می دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
راز موفقیت رتبه ۱۱ رشته علوم انسانی در کنکورسال۹۹

نیکو‌نعیمی، متولد تهران و دارای رتبه ۲۳کشوری و ۱۱منطقه‌ای در رشته علوم‌انسانی سال۱۳۹۹است. او در دبیرستان فرزانگان منطقه۲ تهران تحصیل ‌کرده است و پدرش فوق‌لیسانس و کارمند شرکت گاز است و مادرش لیسانس و خانه‌دار است که نعیمی آنها را مشوقین اصلی اش در تمام موفقیت‌های زندگی اش معرفی می کند.
نعیمی در رابطه با اینکه چرا رشته علوم انسانی را انتخاب کرده است، می گوید:‌ به دلیل علاقه شخصی خودم به مباحث این رشته و البته توانایی‌هایی که داشتم؛ به کمک آزمون‌های روانشناختی به توانایی‌های خود در این رشته پی‌بردم و با مشورت اطرافیان این رشته را انتخاب کردم و هدفم این شد که یک فرد نخبه در این رشته باشم.
او از علاقه اش به حرفه وکالت می گوید و می افزاید: ‌به تحصیل در رشته وکالت در شاخه‌های تخصصی تجاری و بین‌المللی بسیار علاقه‌مند هستم و برای رسیدن به این هدف تلاش بسیار زیادی کرده ام.
نعیمی در رابطه با درصدهایی که در کنکور کسب کرده است، می گوید: تمامی درصدها جز ۳ درس، بالای ۸۰ درصد بودند. با توجه به اینکه زمان برگزاری کنکور ما امسال بسیار زیاد تحت تاثیر موضوع کرونا بود، بیشتر درس ها را بصورت مجازی آموختیم. همچنین به دلیل تنوع منابع و سوالات در فضای مجازی مخصوصا در دوره کرونا توانستم به منابع متنوع تستی از این طریق دسترسی داشته باشم و بنظرم این یکی از مزایای دسترسی به دنیای مجازی برای دانش‌آموزان است.
او در رابطه با نقش مدرسه در کسب موفقیت های دانش‌آموزی می گوید: مدرسه و دبیران از جهت رصد لحظه‌ای دانش‌آموزان و رها نکردن آنها در این دوره، نقش بسزایی دارند. مدرسه در عدم افت تحصیلی من نقش مهمی داشت. خانواده هم که تقریبا بار اصلی را از نظر روانی به دوش کشید و پا به پای من ۱۴ماه نگرانی را تحمل کرد و بی شک بدون حمایت‌های آنها کسب این نتیجه میسر نبود.
نعیمی از برنامه ریزی هایی که برای آینده دارد سخن می گوید: به امید خدا فعالیت بیشتر در حوزه رشته دانشگاهی‌ام یعنی حقوق؛ هم در بحث آکادمیک و هم در بحث کاری و علاوه بر آن دنبال کردن جدی شغل در کنار تحصیل و گسترش فعالیت اجتماعی در جهت آرمان‌های حقیقی یک انسان خادم به کشورم از جمله مهمترین دغدغه ها و اولویت های من است. امیدوارم همسالان من برای رسیدن به اهداف شان آرام باشند و با کمک برنامه ریزی های صحیح از حواشی کنکوری دور باشند. البته دوری کردن از رقابت ناسالم مهم است، زیرا ممکن است روان دوستان هم سن و سال من آسیب جدی ببیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار