فروش ژل‌های ضدعفونی‌کننده نامرغوب در فرانسه

تهران (پانا) - یک سازمان رسمی در فرانسه اعلام کرد که برخی از محصولات هیدروالکلیک به فروش رسیده در این کشور با معیارهای رایج منطبق نیست و تعدادی از آنها حتی می‌تواند خطرناک باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فروش ژل‌های ضدعفونی‌کننده نامرغوب در فرانسه

به گزارش ایسنا، کارشناسان فرانسوی ۱۸۰ نوع از ژل‌ها و محلول‌های ضدعفونی کننده را در جریان بررسی‌های خود آزمایش کرده اند. آنها در جریان تحقیق خود آزمایش محصولاتی را که «مشکوک» ارزیابی می شدند در اولویت قرار دادند.

بنا بر اعلام «اداره کل رقابت، مصرف و مبارزه با تخلفات» (DGCCRF) در فرانسه بررسی تعدادی از ژل‌ها و دیگر محلول‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار نشان داده است که ۷۳ درصد آنها با معیارهای رایج همخوانی ندارند.

این سازمان وابسته به وزارت اقتصاد فرانسه افزوده است که استفاده از ۳۵ درصد از محصولات آزمایش شده حتی خطرناک خواهد بود.

بنا به اعلام «اداره کل رقابت، مصرف و مبارزه با تخلفات» در فرانسه میزان الکل موجود در تعداد زیادی از محصولات به فروش رسیده بسیار کم است. از سوی دیگر اطلاعات درج شده روی تعداد زیادی از محصولات نیز ناقص یا اشتباه ارزیابی شده است.

این در حالیست که مقامات فرانسه اعلام کرده‌اند محصولاتی را که منطبق با معیارهای رایج نبوده‌اند جمع آوری کرده‌اند.

به‌گفته مقامات فرانسه بسیاری از محصولاتی که معیارهای رایج در تهیه آنها رعایت نشده در سیگارفروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، داروخانه‌ها یا از طریق اینترنت به فروش رسیده‌اند.

به گزارش یورونیوز، کارشناسان سلامت از زمان آغاز همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ بارها تاکید کرده‌اند که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا حداقل ۶۰ درصد از محتوای محصولات ضدعفونی کننده را باید الکل تشکیل دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار