سپاه قدس گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در میدان مقابله با کرونا

رشت (پانا) - سپاه قدس گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تمام قوا به میدان مقابله با کرونا می آید.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سپاه قدس گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در میدان مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان؛ فرمانده سپاه قدس گیلان در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه باید با همدلی، عاشقانه، جهادی، و با تدبیر به موضوع مقابله با ویروس کرونا نگریسته شود، گفت: سپاه با تمام امکانات و توان خود تلاش می کند تا با یاری کادر درمان در پیشگیری از ویروس کرونا نقش‌آفرین باشد.

سردار محمد عبدالله پور افزود: مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای بر اقناع مردم در مواجهه با ویروس کرونا دارد و باید در تحقق این امر مهم با تأکید بر واقعیت‌ها اثرگذار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به کرونا در گیلان خاتمه داد، گفت: با گذشت حدود یک سال از شیوع ویروس کرونا در استان به نظر می‌رسد کرونا در گیلان عادی شده و باید به ‌گونه‌ ای دیگر با آن برخورد شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید تمام جمیعت گیلان از نزدیک ویزیت شوند و نباید صرفاً به 4030 راضی بود، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی یک طرح پیشگیری است و در این طرح اگر به تأمین مایحتاج و حتی غذای گرم مردم کم‌ بضاعت نیاز باشد سپاه آماده است تا غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع کند.

سردار عبدالله پور با تأکید بر نقش شهروندان در مقابله با بیماری کرونا گفت: اینکه صرفاً دولتی ها برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شوند، مهار این ویروس وحشی غیرممکن است.

وی به مقوله آموزش و لزوم استفاده از تمامی امکانات در ارائه آن تأکید کرد و گفت: باید صداوسیما، رسانه‌های جمعی و سایر تریبون‌ها در تحقق آموزش و مقاوم کردن مردم در برابر ویروس اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به ‌صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام بیماران، قرنطینه خانگی و غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب، توسعه درمان سرپایی و همچنین ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری از سیاست‌های تعریف ‌شده در طرح ملی شهید قاسم سلیمانی است.

ارسلان سالاری افزود: تشدید نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌ رسانی و فرهنگ ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمندی از جمله راهبردهای تعریف ‌شده برای این طرح ملی است.

وی گفت: در طرح شهید سلیمانی وظایف متعددی تبیین و تقسیم ‌شده که هرکدام از متولیان حوزه سلامت و بسیج وظایفی را بر دوش گرفته و در تلاش هستند تا با اجرای آن‌ها علاوه بر کنترل بیماری، قطع زنجیره شیوع ویروس و رفاه نسبی خانوارها را به دنبال داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: جلب کمک‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها با مشارکت بسیج و توزیع کمک ها میان جمعیت آسیب‌پذیر و در معرض خطر بالا اعم از معیشتی و سلامتی از راهبردهای تعریف‌شده برای «تیم‌های حمایتی» در طرح ملی و بزرگ شهید سلیمانی بوده که مسؤولیت اصلی آن با بسیج مستضعفین است.

ارسلان سالاری گفت: بسیج، مردم، NGO ها و دانشجویان برای شناسایی و مراقبت افراد در مرکز تماس نزدیک و مراقبت در منزل «تیم‌های مراقبتی» این طرح بزرگ را تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه هر هفته باید اقدامات انجام‌شده قابل‌ سنجش و گزارش ‌گیری شود، تصریح کرد: همان‌گونه که در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، گیلان پیشرو بوده باید در طرح شهید سلیمانی نیز پیشگام باشد و این امر یقیناً با مشارکت فعالانه و همه‌جانبه مردم و مسئولان دست‌ یافتنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار