وزیر علوم: 50 درصد از جامعه دانشگاهی کشور زنان هستند

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زنان جمعیت قابل توجهی از جامعه دانشگاهی را تشکیل می‌دهند، گفت نیمی از جمعیت جامعه دانشگاهی در کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: 50 درصد از جامعه دانشگاهی کشور زنان هستند

منصور غلامی در جلسه امضای تفاهم نامه فی مابین وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: جامعه دانشگاهی جمعیت قابل توجهی از زنان را شامل می‌شود به طوری که اکنون 50 درصد دانشجویان ما را زنان تشکیل می‌دهند و حدود 30 درصد اعضای هیات علمی نیز بانوان هستند.

وزیر علوم ادامه داد: هدف مهمتر ما جوان ها هستند دانشجویان دختری که دوره چهارساله یا بیشتر را در محیط دانشگاهی حضور دارند که در دوره کارشناسی، توجه به بحث خانواده می‌تواند اهمیت داشته باشد و برای آینده آنها یکی از موضوعات مهم تلقی شود.

وی افزود: بنابراین هم اندیشی‌ها در بخش آموزش و پژوهش در حوزه خانواده نیازمند حمایت است که قاعدتا جزو برنامه‌های دولت است اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم، نتایج این هم‌اندیشی‌ها پیش روی مجریان کشور قرار بگیرد که در اینصورت قطعا موثر خواهد بود. پیشنهاد من این است که روی این موضوع به ویژه در بحث حمایت دولت از خانواده کار شود.

غلامی تصریح کرد: دانشجویان دختر انگیزه بیشتری در مشارکت مباحث فرهنگی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار