تشکیل اولین کانون خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، در سراهای محلات منطقه ۱۶

پالیز دار: منطقه16 با قدمتی که دارد؛ نیازمند توجه ویژه در امربازسازی فضاهای آموزشی است

تهران(پانا) - مصطفی پالیز دار، مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، در نشست کانون های خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، در سراهای محلات منطقه16 تهران، هدف از این نشست ها را ، توجه به مقوله مدرسه سازی و جذب خیرین مدرسه ساز در سطح منطقه بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پالیز دار: منطقه16 با قدمتی که دارد؛ نیازمند توجه ویژه در امربازسازی فضاهای آموزشی است

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، نشست هم اندیشی با محوریت تقویت شیوه‌های جذب خیرین مدرسه ساز و تشکیل کانون های خیرین مدرسه ساز در هر محله، در سالن مدیریت بحران شهرداری منطقه 16 تهران، با حضور اعضای ستاد خیرین مدرسه ساز شهر تهران، آموزش و پرورش منطقه16 و دبیران شورایاران محلات شهرداری منطقه تشکیل شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، هدف از نشست خیرین مدرسه ساز در سراهای محلات را در دو مقوله عنوان کرد: نخست توجه ویژه برای سواد آموزی و اهمیت و جایگاه خاص آن در بستر جامعه و دیگری، توجه به مقوله مدرسه سازی و جذب خیرین مدرسه ساز در سطح منطقه است.

پالیزدار افزود: از دبیران شورایاران محلات منطقه تقاضا دارم، مقوله جذب خیرین مدرسه ساز و مدرسه سازی را در کنار سایر امورات جاری سراهای محلات، قرار دهند.

مصطفی پالیزدار، ضمن یادآوری قدمت و اصالت منطقه 16 اظهار داشت: منطقه16، جزو مناطق قدیمی شهر تهران است و نیازمند توجه ویژه و عزم جدی در امر احیا و باسازی فضاهای آموزشی است؛ لذا با باور این مقوله، سعی کنیم تا با استفاده از ظرفیت موجود در محلات و شناسایی و جذب افراد شاخص، نیک اندیش و خیـّر، بتوانیم در امر بازسازی فضاهای آموزشی و مدرسه سازی، اقدامات جدی تری بیش از پیش ارائه کنیم تا برای آیندگان به یادگار بماند.

از دیگر اعضای این نشست، نعمت بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت: در برنامه دو ساله ای، در نظر داریم تا با فراخوانی و مشارکت تمامی محلات شهر تهران و نیز مشارکت نهادهایی چون: آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، شهرداری و علی الخصوص سرای محلات در تلاشیم؛ در باب رفع نقصان فضاهای آموزشی و مبحث ارزنده مدرسه سازی، از طریق جذب خیرین؛ قدمهای ارزشمندی برداریم.

در ادامه این نشست پور آقایی، معاون فرهنگی اجتمایی شهرداری منطقه 16 تهران، ضمن تشکر از توجه مجمع خیرین مدرسه ساز، به ساخت و مرمت مدارس؛ گفت: مدیران سرای محلات و دبیران شورایاری محلات منطقه 16، با استفاده از ظرفیت های محله ای که در اختیار دارند؛ در کنار خیرین خواهند بود؛ همکاری خیرین، آموزش و پرورش و شهرداری، می تواند آگاهی مهمی را برای رونق مدرسه سازی در بر داشته باشد.

محمد رضا قربانی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، در این نشست به تشریح میزان انطباق برنامه های پیش روی مجمع خیرین و آموزش و پرورش در حوزه مدرسه سازی، با اهداف تعریف شده در برنامه سوم 5ساله شهرداری تهران، پرداخت و گفت: شهرداری تهران، با خیرین و آموزش و پرورش تهران، حداقل در25 ماده از 95 ماده مصوب، در برنامه سوم توسعه شهرداری، امکان نقش آفرینی و همکاری مشترک دارند؛ تشکیل میز خیرین و کانون خیرین محلات، می تواند؛ این روش را تسریع و تسهیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار