کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

هدف اصلی انتخابات 1400 باید «مشارکت حداکثری» باشد

تهران (پانا)‌ - دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه باید در انتخابات 1400 آرای خاکستری را برای مشارکت حداکثری جذب کرد، تاکید کرد اگر مشارکت حداکثری رقم نخورد، رئیس‌جمهور جوان یا پیر با رای کم نمی‌تواند موفق بوده و کارآمدی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی انتخابات 1400 باید «مشارکت حداکثری» باشد

محمدحسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا با اشاره به انتخابات آمریکا و سیاست این کشور درخصوص جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌ «تاریخ ایران و آمریکا در حداقل 100 سال گذشته نشان داده است که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها از یک سیاست مشخصی درخصوص ایران پیروی می‌کنند. ما الان شاهد این هستیم که سیاست‌های آمریکا درباره خاورمیانه و کشورهای عربی را، رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیستی در آمریکا تعیین می‌کند. اینکه ما فکر کنیم با آمدن بایدن همه مشکلات ایران حل شود، مقداری خوش‌خیالی است، اما طبیعی است که دموکرات‌ها قائل به مذاکره هستند و از این طریق قصد دارند به مقاصد خود دست پیدا کنند.»

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «اوباما زمانی که رئیس‌جمهور ایالات متحده شد اعلام کرد نه جنگ نه صلح بلکه مذاکره، ترامپ گفت یا جنگ یا صلح و فشار حداکثری را دنبال کرد، مقام معظم رهبری اما فرمودند که جنگی اتفاق نخواهد افتاد و مذاکره هم نمی‌شود. جناح‌های سیاسی کشور این اصل را باید مدنظر داشته باشند. البته ما هرچقدر بتوانیم از آقای بایدن با بازگشت آمریکا به میز مذاکره، امتیاز بگیریم، به نفع ملت خواهد بود.»

تنها راه بایدن صدور فرمان لغو تحریم‌ها همزمان با فرمان بازگشت به برجام است

وی تاکید کرد: «جناح‌های سیاسی کشور باید از این موضوع دوقطبی آمریکا پرهیز کنند، چون اگر در داخل کشور عده‌ای طرفدار جمهوری‌خواهد شوند و عده‌ای طرفدار دموکرات‌ها، ما هویت سیاسی خود را در داخل از دست می‌دهیم و آن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار خواهد گرفت و خدشه‌دار می‌شود.»

کنعانی‌مقدم اظهار کرد: «قطعا اگر بایدن و آمریکا به میز مذاکرات برگردند، اولین پیش شرطی که در برجام هم محقق شده بود، برداشته شدن تحریم‌ها است. نمی‌شود فشار حداکثری باشد و ما برویم درباره برجام با آمریکا مذاکره کنیم. تنها راهی که بایدن دارد این است که با فرمان ورود به برجام، تحریم‌ها را هم لغو کند. شاید جدول‌ زمانبندی هم برای لغو تحریم‌ها اعلام کند مبنی بر اینکه مرحله به مرحله آنها را کاهش دهد.»

اصولگرایان هم راهی جز تلاش برای رفع تحریم‌ها ندارند

دبیرکل حزب سبز ایران گفت:‌ «اگر آقای روحانی بتواند در ماه‌های باقی‌مانده از عمر این دولت امتیازاتی را از برجام بگیرد، می‌توانیم بگوییم در برداشتن تحریم‌ها موفق بوده است. قطعا اصولگرایان هم اگر وارد عرصه شوند اولین کاری که باید انجام دهند، کاهش تحریم‌ها است و آثار این تحریم‌ها بر معیشت مردم و اقتصاد کشور. در غیر این صورت کاری از دست اصولگرایان هم برنمی‌آید و مشکلات اقتصادی همچنان باقی خواهد ماند.»

این فعال سیاسی اصولگرا به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نیز اشاره کرد و گفت: «آنچه مسلم است ما باید طرحی نو دراندازیم تا بتوانیم آرای خاکستری را جذب کنیم تا مشارکت حداکثری را رقم بزنیم. اگر مشارکت حداکثری رقم نخورد، رئیس‌جمهور جوان یا پیر با رای کم نمی‌تواند موفق بوده و کارآمدی داشته باشد.»

وی به احتمال حضور شخصیت‌های همیشه حاضر و ناموفق در عرصه انتخابات، تاکید کرد: «در انتخابات 1400 باید شخص‌محوری را کنار گذاشت و به برنامه‌ها توجه کرد، من پیشنهادم به دوستان این بوده که اگر می‌خواهید وارد عرصه شوید از هم‌اکنون برنامه‌های خود را اعلام کنید و دو سه گزینه را برای وزارت‌خانه‌های کلیدی معرفی کنید تا مردم بدانند به چی و کی می‌خواهند رای دهند. اگر بنا باشد باز هم با تبلیغات وارد عرصه انتخابات شوند باز هم هشت سال می‌گذرد و در نهایت برای خود اپوزیسیون خواهند شد. به جای اینکه یار ملت باشد بار ملت خواهد شد. باید جلوی این را گرفت. باید مشارکت حداکثری هدف انتخابات 1400 باشد و خصوصات جذب آرای خاکستری تا کشور را به سوی یک مرحله جدید در گام دوم سوق دهد.»

کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران در پایان درباره احتمال چهره‌های پوپولیستی در انتخابات پیش رو گفت:‌ «کشور ما کشور حوادث غیرمترقبه است، مثل سیل و طوفان و زلزله و ... که همین‌ها هم در سیاست پیدا می‌شود. اکنون ما دچار یک «نهیلیسم» سیاسی شده‌ایم، یعنی اینکه مردم باورها و ایمان‌هایی دارند، آرزوها دارند ولی در عمل می‌بینند محقق نمی‌شود و همین باعث می‌شود پای صندوق‌های رای نیایند. ولی اگر کسی بتواند با برنامه و تیم مشخص وارد عرصه انتخابات شود و آرای خاکستری را جذب کند به نظرم تنها راه برای پیروزی ملت خواهد بود. در غیر این صورت با وجود افرادی که شعار پوپولیستی می‌دهند و بعد به معارض نظام تبدیل می‌شوند، کاری از پیش برده نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار