آغاز خشت‌گذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در خوزستان

تهران (پانا) - آیین خشت گذاری و آغاز عملیات ساخت دبستان دو کلاسه شهید پاک نژاد روستای «جوغبند رمه چر» شهرستان ایذه به عنوان اولین مدرسه از پویش «آجر به آجر» برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز خشت‌گذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور از برگزاری آیین خشت گذاری نخستین مدرسه که از محل پویش مردمی "آجر به آجر" تامین اعتبار شده است، در شهرستان ایذه خوزستان خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مدرسه شهید پاک نژاد روستای "جوغبند رمه‌چر" ایذه با مشارکت مردم نیکوکار و به ویژه خیر‌اندیشان خوزستانی در پویش «مهر را با محرم آغاز کنیم» در راستای اجرای طرح "آجر به آجر" تامین اعتبار شده است، خاطر نشان کرد: امروز توفیق نصیب ما شد که عملیات ساخت مدرسه شهید پاک نژاد آغاز شود و استان خوزستان اولین استانی باشد که این طرح را به ثمر می رساند.

مهاجرانی ادامه داد عنوان کرد: دستگاه های مختلفی برای اجرای طرح و نهادینه کردن آن ‌در جامعه همکاری داشتند و تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر از نیک اندیشان خوزستانی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای اولین مدرسه این طرح یعنی همین مدرسه شهید پاک نژاد اختصاص داده‌‍‌اند.

معاون‌برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورتصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مبلغ کل پروژه که سهم خیرین بوده توسط این عزیزان تأمین شده است و این اولین پروژه از طرح "آجر به آجر" است که امیدواریم این راه ادامه پیدا کند و در سایر استا‌ها نیز هرچه زودتر شاهد آغاز ساخت و بهره برداری از مدارس این طرح تحولی و نیکوکارانه باشیم.

وی یادآور شد: هزینه ساخت این دبستان دو کلاسه حدود ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان آن با مشارکت مردم نیکوکار تامین شده و مابقی هزینه ها از سوی دولت تقبل می شود.

در آیین خشت گذاری مدرسه شهید پاک نژاد مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش خوزستان، جمعی از مسئولین استان و شهرستان و خیرین و مردم نیکوکار حضور داشتند.

گفتنی است، در پویش محرمی طرح آجر به آجر تاکنون بیش از 150 هزار نفر از هموطنان مشارکت کرده اند و مردم خیر اندیش می توانند از طریق سامانه "مهر مدرسه" به آدرس mehremadrese.ir و یا مراجعه به ajorbajor.ir در مدرسه سازی مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار