
پانا آموزش و پرورش
دری: معلم اولین حلقه موثر در مدیریت جریان یادگیری و یاددهی است
دری: معلم اولین حلقه موثر در مدیریت جریان یادگیری و یاددهی است

تهران(پانا)-گفتگوی تخصصی مدیران متوسطه منطقه ۱۳ با موضوع مدیریت جریان یادگیری با حضور پانته آ دری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سید محمد هادی حسینی مدیر منطقه ۱۳ و احمد اسدی، معاون آموزش متوسطه منطقه بصورت پخش زنده در بستر شاد برگزار شد.
در ابتدای جلسه سید محمد هادی حسینی مدیر منطقه ۱۳، با تاکید بر شیوع بیماری کووید ۱۹ و تغییرات گسترده در نظام آموزشی گفت: با توجه به درگیری گسترده بیماری کرونا در کشور از اسفندماه ۹۸، مدارس وارد فاز جدیدی از آموزش شدند که این امر موجب شد از امکانات مدرسه در راستای هوشمندسازی به معنای واقعی استفاده شود و موجب رشد خلاقیت ها و نوآوری ها در مدارس و همچنین همکاری و هماهنگی بین ارکان مدرسه بیشتر شد. در شرایط فعلی می توان به مدرسه محوری و نقش تصمیم گیری ها در شورای مدرسه تاکید کرد.
در ادامه حسینی با اشاره به دقت نظر بالای مدیران در تصمیم گیری ها و توجه به بهداشت مدارس و رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: مدیران محترم مدارس با رعایت تمامی مقررات و قوانین و توجه به تصمیم گیری در شورای مدرسه، در فرآیند یاددهی و یادگیری، به عدالت آموزشی و سنجش و ارزشیابی مناسب به شکل فرآیندی، عملکردی و اعتماد و اطمینان به دانش آموزان در برگزاری امتحانات، مشارکت از اولیا و صاحب نظران در امر آموزش و پرورش تاکید داشته باشند.
در ادامه درّی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با توجه به موضوع مدیریت جریان یادگیری گفت: در شرایط آموزش های غیر حضوری باید بعضی از ماموریت ها تغییر پیدا می کرد و طراحی آموزشی جدیدی را لازم بود بوجود آید تا براساس این طراحی جدید، دانش آموزان بتوانند از فضای آموزش مجازی استفاده کنند. به موجب مدیریت جریان یاددهی و یادگیری، معلمان طرح درس جدید، طراحی و بر اساس طرح درس جدید تولید محتوی الکترونیکی تهیه شد. معلمان برای تولید محتوی از تمامی روش ها و امکانات و ازظرفیت های خوب صدا و سیما بی بهره نبودند. و در این راستا بستر مناسبی برای تعامل با دانش آموزان از طریق مدارس بوجود آمده است.
دری با اشاره به تعریف نقش ها در آموزش های غیرحضوری گفت: معلم به عنوان حلقه اول در امر یادگیری و یاددهی است معلم در این زمینه باید به مربی، اسوه و تسهیل گر یادگیری تبدیل شود تا بتواند کارایی و اثربخشی در کلاس ها را را داشته باشد.همچنین لازم است شایستگی های معلمان در آموزش های فضای مجازی در قسمت تولید محتوی، دانش پداگوژیک و فنآورانه توسعه یابد. محتواهای تولیدشده توسط گروه آموزشی در سامانه گروه آموزشی دردسترس باشد.
دری انعطاف پذیری در جریان یادگیری را از مزایای آموزش غیرحضوری دانست و به امکان دسترسی به دفعات فراگیر به محتوای آموزشی تولیدشده به صورت آفلاین اشاره کرد. او همچنین بر ارزشیابی، جریان یادگیری و ارزشیابی مستمر و جمع آوری مستندات و شواهد برای بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی و ارائه بازخورد به دانش آموز و اولیا تاکید کرد.
معاون آموزش متوسطه مهمترین حلقه دوم در جریان یادگیری را دانش آموز خواند و گفت: دانش آموزان در سیستم آموزشی جدید باید از حالت انفعال به یک یادگیرنده فعال تبدیل شود . دانش آموز باید خودیادگیرنده فعال باشد و با حضور در کلاس ها مجازی بتواند نقش خود را به خوبی ایفاء کند.
او افزود؛ حلقه پایانی فرآیند یادگیری و یاددهی ارزشیابی می باشد. ارزشیابی قسمتی از آموزش می باشد که با توجه به نوع آموزش، ارزیابی از عملکرد دانش آموزان صورت می گیرد.
معاونت متوسطه ادامه دادند که در دوره اول متوسطه ،مهمترین فعالیت مدیران تشکیل کمیته هدایت تحصیلی در مدرسه است. لازم است به توسعه متوازن رشته ها توجه و به کیفیت بخشی به رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش توجه شود. همچنین مدیران هنرستان ها نی توانند در این راستا فعالیت های لازم را جهت شناساندن رشته های تحصیلی انجام دهند. همچنین مدیران متوسطه اول به برنامه ویژه مدرسه، جشنواره خوارزمی، ایران مهارت توجه کافی داشته باشند.
همچنین دری افزود: مدارس متوسطه باید برنامه سالانه براساس تعالی مدیریت در مدرسه داشته و براساس برنامه های مصوب فعالیت های آموزشی و پرورشی داشته باشند. در دوره متوسطه دوم مدیران محترم بر اجرای برنامه هفتگی براساس سبد درسی و نسبت به دانش آموزان سال دوازدهم بعلت امتحانات نهایی و فراغت از تحصیل و شرکت در کنکور سراسری دقت نظر بیشتری داشته باشند.
دری معاون متوسطه ضمن تشکر از حسینی مدیر منطقه۱۳، معاون متوسطه، کارشناس مسئولان، گروههای آموزشی و حضور حداکثری مدیران محترم مدارس در پایان گفت: امیدوارم که همه در این شرایط بحرانی با تصمیم درست، خلاقانه، واگرا و نوآورانه؛ برنامه ها و فعالیت ها را عملیاتی کنیم و در کنار هم مدرسه را به عنوان کانون اصلی یادگیری هدایت کنیم.
در پایان جلسه، حسینی با اشاره به بازتعریف نقش های ارکان مدرسه بر فعال شدن دانش آموز جهت جریان یاددهی و یادگیری وبه طراحی آموزشی به روش مشارکتی و فعال و استفاده از الگوهای آموزشی تاکید کرد.
-
برگزاری جلسه هماهنگی حوزه پرورشی ویژه بزرگداشت دهه فجر و هفته تربیت اسلامی، منطقه ۱۳ تهران
-
وبینار آموزشی پویش«زمین سبز، فرزندان آگاه» به تدریج در مناطق شهر تهران انجام خواهد شد
-
دومین جلسه ستاد بازگشایی مدارس پروژه مهر ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش منطقه ۱۳ برگزار شد
-
نمایشگاه نمونه کار هنرستانی ها، همزمان با هفته مشاغل در کانال هدایت تحصیلی برپا می شود
-
برگزاری مرحله منطقهای مسابقات مجازی قرآن، عترت و نماز دانش آموزی و فرهنگیان منطقه 13 تهران
-
وبینار آموزشی مراقبین و رابطین سلامت منطقه ۱۳
-
امیری: مدرسه صالح یک محیط اجتماعی، برای کسب شایستگی های لازم است
-
دانش آموزان منطقه ۱۳ در مسابقات کشوری بوت کمپ دانش آموزی افتخار آفریدند
-
جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران
-
یلدای پروازی برای کودکان کار به همت دانش آموزان منطقه13
-
قدردانی از معلمان پژوهنده منطقه ۱۳ در هفته پژوهش
-
برگزاری مجازی انتخابات هیات رییسه مجلس دانش آموزای منطقه ۱۳
-
دری: اولین ویژگی طراحی آموزشی با کیفیت تعیین هدف، از جنس شایستگی است
-
با همت خیرین، ۲۹ دانش آموز منطقه۱۳ وارد کلاس های مجازی درس شدند
-
چگونه آموزش مجازی نسبت به حضوری ارتقا پیدا می کند؟
-
دری: در محیط یادگیری فعال، فضای تعاملی و خلاق برای معلم و دانش آموز فراهم می شود
-
معرفی الگو منجر به انسجامبخشی به خدمات آموزشی و تربیتی می شود
-
آموزش شاد و مفرح به صورت پخش زنده در مدارس منطقه ۱۳
-
دری: پیوند عرضی بین کارشناسان متوسطه نظری و پژوهش سراها مهم است
-
تشریح ابعاد مختلف بخشنامه تربیت یادگیری مدارس
-
درخشش هنرجویان منطقه۱۳ در پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا
-
اسدی: هنرستان ها محیط آموزشی متفاوت تری نسبت به مدارس معمولی دارند
-
قدردانی از مدارس فعال در انتخابات شورای دانش آموزی منطقه ۱۳
-
رفیعی: هدف از اجرای طرح کوچ مقابله با کم تحرکی و پرخوری دانش آموزان است
-
حسینی: 45 درصد مدارس منطقه13فرسوده است
-
حسینی: انتخابات شورای دانش آموزی نماد مشارکت جویی در مدارس است
-
تشخیص به موقع، مانع تشدید ناهنجاری اسکلتی در دانش آموزان می شود
-
گپ و گفت دوستانه مدیر منطقه ۱۳ با پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان
-
حضور پرشور پذیرفتهشدگان دانشگاه فرهنگیان در منطقه 13
-
کمک های مردمی شور عاطفه ها در منطقه۱۳ کجا صرف شد؟
-
بازدید سید محمد هادی حسینی از پایگاههای انتخاب رشته منطقه ۱۳
-
انتخاب رشته کنکور توسط مشاورین مجرب منطقه 13
-
پایگاههای انتخاب رشته کنکور با مشاورین متخصص منطقه ۱۳
-
بررسی مشکلات بهداشتی مدارس در تعامل با مراقبین سلامت منطقه ۱۳
- 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- 2- نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمیشود.
- 3- نظرات پس از تایید منتشر میشود.